search

Ingen krise i kommunikations-branchen

De største kommunikationsbureauer tjener alle sammen penge. Advice A/S klarer sig bedst med et overskud i 2011 på små 8 millioner kroner.

De største kommunikationsbureauer tjener alle sammen penge. Advice A/S klarer sig bedst med et overskud i 2011 på små 8 millioner kroner.


Imens krisen hærger i det meste af Danmark, går det godt i kommunikationsbranchen. Kommunikationsforum.dk har lavet en gennemgang af regnskaberne for de største kommunikationsbureauer i Danmark, og resultatet er opløftende. De tjener alle sammen penge, selvom væksten ikke ser ligeså stor som i 2010.

»Det er egentlig ret imponerende, at disse 10 virksomheder faktisk synes at være kommet helskindet eller godt gennem finanskrisen – og de fleste endda med stigende overskud. Hvis disse ti virksomheder er repræsentative for hele branchen, tegner der sig efter min vurdering et billede af en meget moden branche, der er blevet mere professionel til at drive virksomhed, til at vækste trods krisetider, til at generere overskud og til at holde et tilfredsstillende kapitalgrundlag,« siger indehaver af InformationsGruppen og tidligere formand for PR-bureauernes brancheforening Nils Rasmus Hansen til kommunikationsforum.dk

Øverst op listen ligger Advice A/S, der fik et overskud på 7,8 millioner i 2011. Mannov A/S er nummer to med et overskud på 7 millioner kroner og Radius ligger sidst med et overskud på 74.000 kroner. Se hele listen på kommunikationsforum.dk

Kommentarer
0

Husk at skrive dit fulde navn og en gyldig mail-adresse i felterne ovenfor, ellers vil din kommentar blive fjernet. Du kan se Journalistens regler for kommentarer her.
Tak fordi du deltager i debatten!

keyboard_arrow_up
Tilbage til toppen