Nyhedsoverblik

data_usage
chevron_left
chevron_right
09:30 22.05.2023 Marie Nyhus

Influencer-kampagne for kirkegårde får kritik

Aarhus Stift har fået fire influencere til at reklamere for kirkegårdene i Aarhus.

Blandt andet influenceren Emma Martiny, som i et Instagram-opslag fra april fortæller sine følgere om, at hun og hendes kæreste mødes på Nordre Kirkegaard i Aarhus og stadig bruger stedet som rekreativt område.

Men brugen af influencere får kritik af sognepræst og debattør Sørine Godtfredsen, skriver Kristeligt Dagblad.

”Når folkekirken bruger influencere til at lave reklame for sig, er det et knæfald for den digitale kraft, som er så kommerciel og manipulerende. Nogle influencere kan man betale for at sige snart sagt hvad som helst,” siger hun til Kristeligt Dagblad.

Biskop Henrik Wigh-Poulsen siger til avisen, at stiftet har forsøgt sig med influencer-kampagnen for at nå ud til en bredere målgruppe end med de traditionelle kanaler. Og at stiftet vil evaluere kampagnen.

Han oplyser til Kristeligt Dagblad, at de fire influencere tilsammen har fået 150.000 kroner for deres opslag.

SENESTE NYT

Flere nyheder