Det ligner en infografik, Huffington Posts journalister og grafikere selv kunne have produceret.
Og blogindlægget om "kiksede" døtre falder også fint i et med Huffington Posts journalistiske tapet.
Men det er betalt indhold. Annoncer, der er placeret i det journalistiske stof. Det, der med et af de nyere buzzword på stammen kaldes "Native Advertising".
Nyhedssitet Huffington Post har nu etableret et bureau, Huffpost Partner Studio, hvis opgave det er at sikre, at betalte annoncer ligner redaktionel tekst.
Infografikken "Paranoia" reklamerer for en ny film med Harrison Ford og Gary Oldman. Blogindlægget er skrevet af en vicedirektør i L'Oreal.
Annoncørernes problem er, at webannoncer bliver ignoreret. Bannerblindheden er total, og kliktallene på annoncer på nettet går kun nedad.
Direktør i Huffington Post Jimmy Maymann siger til Digiday, at annoncørerne leder efter nye metoder til at komme i kontakt med kunderne. Annoncørerne håber at få adgang til indholdet – i form af artikler, billedserier, videoer og lister.
"Vi får så mange forespørgsler," siger Jimmy Maymann.
"Selv om "native advertising" allerede er i gang, så er der ikke mange, der har den nyhedsstrøm, vi har. Det er vigtigt."
Huffington Posts Partner Studio starter med 10 ansatte – en blanding af redaktionelle medarbejdere, der skal skabe indhold, og markedsføringsfolk.
1 Kommentar
Du skal være logget ind med dit DJ-login for at kunne kommentere på artiklen.
Se evt Torsten Jansens Børsen klumme for måneder siden om Native Advertising - (som også breder sig til DK): Måske en historie for Journalisten?
;-)
http://www.bureaubiz.dk/Nyheder/Klummer/2013/Maj/Journalistik-til-salg