Det er definitivt slut med samarbejdet mellem de 12 hjælpeorganisationer og AidOnline, som har fået blandt Lisbeth Knudsen til at tale om tyveri ved højlys dag.
Efter et møde mellem online-tjenesten AidOnline og de 12 oprindelige partnere fra danske og internationale hjælpeorganisationer har AidOnline meddelt, at selskabet stopper samarbejdet med hjælpeorganisationerne, skriver Computerworld.
Konceptet bag AidOnline gik ud på at sælge bannerannoncer, som det via en adblocker kan fremvise på alle sites – efter først at have blokeret hjemmesidens oprindelige annoncer.
Forretningsmodellen ligger derefter i, at hjælpeorganisationerne får 80 procent af omsætningen, mens AidOnline selv napper 20 procent til at drive virksomheden.
Det var det, der blandt andet fik koncernchef i Berlingske Media Lisbeth Knudsen til at bebrejde hjælpeorganisationerne for landevejsrøveri ved højlys dag.
Når hjælpeorganisationerne nu dropper AidOnline, skyldes det da også, at de er blevet presset hårdt af deres samarbejdspartnere.
Blandt organisationerne, som deltog i projektet, var Røde Kors, Red Barnet, Ibis, Folkekirkens Nødhjælp, Dansk Flygtningehjælp, WWF, hjælpeorganisationerne Plan og Care, Amnesty International, Kræftens Bekæmpelse og Hjerteforeningen.
0 Kommentarer
Du skal være logget ind med dit DJ-login for at kunne kommentere på artiklen.