TV 2 skal holde godt fast i de seere, husets nyheder allerede har. Det skal bl.a. ske ved at skille nyhederne kl. 19 og 22 mere klart ad, så 19eren er for familien og 22eren er for de voksne. Og så skal der satses på de unge frem til 2015.Hovedmålet er klart i den nye strategi: Selvom TV 2 har mistet cirka 200.000 seere de senere år, så skal kanalen ikke angle efter flere til nyhederne. Målet er at holde fast i de mange, der allerede er.
Lige nu sidder TV 2-kanalerne på cirka 70 procent af al nyhedssening, og den position skal forsvares med den nye strategi frem til 2015, skriver Mediawatch.
Et konkret fikspunkt i strategien er at gøre flagskibet klokken 19 og den sene udsendelse klokken 22 mere forskellige.
»De to store udsendelser på hovedkanalen skal gentænkes. De skal være tydeligere adskilt og have egen identitet. Kl. 19.00 bliver for familien, mens kl. 22.00 bliver voksennyheder med øget internationalt fokus. Og med færre nyheder, der til gengæld kommer mere i dybden,« siger nyhedsdirektør Michael Dyrby.
TV 2 vil også satse mere på at nå ud til de unge seere – og her er mobile platforme og web afgørende.
»Vi har en ganske velfungerende app til nyhederne, som skal videreudvikles, og vi skal arbejde videre på at optimere, hvorledes TV 2's nyheder på mobile medier kan optræde som et supplement til tv,« siger Dyrby.
Konkurrenten DR offentliggjorde for nylig de overordnede linjer i en ny kanalstrategi, der netop også sigter efter de unge. Du kan læse mere om DR's planer her.
0 Kommentarer
Du skal være logget ind med dit DJ-login for at kunne kommentere på artiklen.