search

Her er Radio24syvs første lyttertal

De første lyttertal fra Gallup viser, at Radio24syv har en såkaldt 'share' på 2 procent og knap 500.000 ugentlige lyttere. Både Jørgen Ramskov og Lisbeth Knudsen jubler over tallene.

De første lyttertal fra Gallup viser, at Radio24syv har en såkaldt 'share' på 2 procent og knap 500.000 ugentlige lyttere. Både Jørgen Ramskov og Lisbeth Knudsen jubler over tallene.

Radio24syv kan nu offentliggøre kanalens første lyttertal. Efter uenighed om, hvem der skulle betale regningen til Gallup, er lyttertallene netop landet.

Lyttermålingerne viser, at Radio24syv har en såkaldt 'share' på 2 procent. Derudover har kanalen knap 500.000 lyttere på ugentlig basis.

Til sammenligning ligger P1 på omkring 6 procents share i den seneste måling på Gallups hjemmeside (fra uge 44, alder 12+). TV 2 Radio havde i sin tid en share på cirka 3,5 procent i den første Gallup-måling.

Ifølge Radio24syvs egen ledelse er tallene rigtig gode.

»Vi er super glade på Radio24syv. Vi får mange positive tilkendegivelser på radioens programmer i det daglige, og det er skønt at få dem bekræftet med Gallups lyttertal. En ugentlig dækning på 10 procent og en markedsandel på to procent efter så kort tid viser, at Radio24syv har et indhold, der interesserer lytterne,« siger Jørgen Ramskov, direktør for Radio24syv, i en pressemeddelelse.

Han er dog også opmærksom på, at kanalens fødsel kan have haft en nyhedseffekt – og påvirket lyttertallene i en positiv retning.

»Det er kun en spæd begyndelse, og vi er meget ydmyge overfor den opgave, der ligger foran os. Det tager lang tid at etablere en helt ny type radio i danskernes bevidsthed, og konkurrencen om lytternes opmærksomhed er benhård. Men vi er kommet langt bedre fra start end forventet, og det giver masser af energi til arbejdet med at gøre Radio24syv endnu bedre,« udtaler Ramskov i meddelelsen.

Også Berlingske Medias koncernchef og bestyrelsesformand i Radio24syv, Lisbeth Knudsen, roser de nye lyttertal.

»Vi kan nok ikke ønske os nogen bedre start for Radio24syv. Der er tale om meget flotte lyttertal, og vi er kun i begyndelsen. Vi må tage tallene som en klar indikator på, at der er et reelt behov for det indhold og den stil, som Radio24syv har lagt for dagen. Nu handler det om at kvalificere indholdet yderligere i den kommende tid,« siger Lisbeth Knudsen.

Læs også medieekspert og radiovært Lasse Jensens samt P1-chef Anders Kinch-Jensens vurdering af lyttertallene.

Kommentarer
0
Denne artikel er lukket for kommentarer.
data_usage

SENESTE NYT

chevron_left
chevron_right
keyboard_arrow_up
Tilbage til toppen