Mandag Morgens grundlægger, Erik Rasmussen, formulerede for nylig sit bud på hvad dagbladene fremover skal leve af. Journalisten.dk bringer her i samarbejde med Mandag Morgen hele Erik Rasmussens medieessay.
I de seneste måneder har Journalisten.dk nærmest dagligt kunnet skrive om dagbladenes nedtur, aviser der lukker eller sparer husstandsomdelingen væk og medieselskaber, som helt dropper papiret.
Og meget tyder på, at vi kun lige har set begyndelsen på de trykte dagblades deroute.
Derfor er alle avisledelser i øjeblikket tvunget til at træffe afgørende strategiske valg: Hvad skal de leve af i fremtiden? Deres hidtidige forretningsmodel er nemlig dels overhalet af virkeligheden, dels overtaget af andre og stærkere medier. Og valget skal træffes hurtigt, hvis det for en gangs skyld skal kunne kaldes proaktivt, vurderer ansvarshavende chefredaktør på Mandag Morgen, Erik Rasmussen.
Læs her hans wake up call til hele den danske journaliststand. (vedhæftet som PDF-fil)
0 Kommentarer
Du skal være logget ind med dit DJ-login for at kunne kommentere på artiklen.