I dag starter den såkaldte 'skønhedskonkurrence' om Danmarks nye radiokanal. I slutningen af februar står det klart, hvem der skal drive Radio Møller.
Skønhedskonkurrencen er skudt i gang på det danske radiomarked, oplyser Styrelsen for Bibliotek og Medier i en pressemeddelelse.
Ordet 'skønhedskonkurrence' bruges ofte i udbudsrunder, hvor byderne skal leve op til en række krav. Nu er det den nye FM4-radiokanal, der er i udbud. Kanalen har fået kælenavnet Radio Møller efter kulturminister Per Stig Møller, og det politiske udgangspunkt er, at det skal være en nyheds-tale-kanal.
Derudover er der tre konkrete punkter, som bejlerne til den nye kanal skal leve op til:
- Kvaliteten og realiteten i ansøgers plan for driften
- Størrelsen af det tilskud, ansøger tilbyder at kunne drive kanalen for
- Indholdet af de tilbudte programmer m.v.
De tre delkriterier vægter henholdsvis 35 %, 25 % og 40 %.
Seneste ansøgningsfrist er 28. februar.
Blandt bejlerne er JP/Politikens Hus og TV 2. Også Information, Fynske Medier og Casper Christensen har vist interesse for den nye kanal.
0 Kommentarer
Du skal være logget ind med dit DJ-login for at kunne kommentere på artiklen.