search

Her er hovedpunkterne i DR’s nye strategi

DR gennemfører store ændringer i organisationen. Få overblikket her

Alle DR’s medarbejdere blev mandag orienteret om en række omfattende forandringer, der skal ruste DR til en mere digital fremtid.

Ændringerne blev præsenteret på et stormøde for DR’s medarbejdere, men en del af ændringerne fremgår af strategipapiret ’Sammen om det vigtige’, som er DR’s strategi frem mod 2025:

  • DR Medier nedlægges som direktørområde.
  • Indhold skal samtænkes og udvikles til at udkomme digitalt og tværmedielt fremfor til bestemte kanaler og tidspunkter.
  • De fire nye direktørområder bliver ’Kultur, Børn og Unge’, ’Nyheder’, ’Bruger, Marked og Publicering’ og ’Økonomi, Teknologi og Medieproduktion’. Alle er organiseret under generaldirektør Maria Rørbye Rønn.
  • Der vil blive produceret flere podcasts, men liveradio skal fortsat være en styrkeposition.
  • Streamingtjenesten DRTV skal videreudvikles, herunder med digitale nyheder. Der skal også være mere fokus på ”her og nu”.
  • Alle tilbud til de unge brugere samles under P3 som brand. Det betyder også, at DR 3 udfases som brand.
  • Der skal være mindre indhold på dr.dk, som skal have en ”skarpere profil”. Dr.dk skal først og fremmest give indsigt i de vigtigste nyheder.
  • Indsatsen på DR’s sociale medier ændres, så der fremover er primært fokus på at få brugere over på DR’s egne platforme.
  • Efter fire år i spidsen for DR’s magtfulde direktørområde DR Medier stopper Henriette Marienlund som direktør. Hun bliver i stedet fiktions- og udviklingschef i DR Kultur, Børn og Unge.

Kilde: DR

 

Kommentarer
0
Denne artikel er lukket for kommentarer.
data_usage

SENESTE NYT

chevron_left
chevron_right
keyboard_arrow_up
Tilbage til toppen