Her er Freeways planer med Avisen.dk

Hvad læserne klikker på, skal læserne få mere af. Det bliver filosofien, når Freeway overtager Nyhedsavisens netudgave, skriver Politiken.dk.

Hvad læserne klikker på, skal læserne få mere af. Det bliver filosofien, når Freeway overtager Nyhedsavisens netudgave, skriver Politiken.dk.

Adm. direktør for Freeway, Morten Wagner, røbede allerede sidste år en anelse af sine planer om at gå ind i mediebranchen. Den gang meldte han, at trafikken på Freeways velbesøgte portaler: Arto.dk, Dating.dk og de øvrige sites skulle styrkes ved både at tilbyde nyheder og communities. Men med den seneste investering i Nyhedsavisen og dermed også netudgaven Avisen.dk tager Freeway helt nye midler i brug.

Planen er, at brugerne skal få præcis det, der interesserer dem. Eller rettere, brugernes klik bliver styrende:

»Hvis folk gerne vil have sladder og gossip, så er det det, vi satser på, og hvis de vil have noget andet, så er det det, vi satser på. Det må afhænge af, hvad vi kan analysere om brugerne,« siger Morten Wagner til Politiken. Læs hele interviewet med Morten Wagner her.

Læs også Christian Strands blog: Jeg ville være meget bange.

 

0 Kommentarer