search

Her er de store mediers Facebook-politik

Facebook-opdateringer står til offentlig skue. Og både i Danmark og resten af verden diskuteres det netop nu, hvilke retningslinjer, der bør gælde for mediefolk og journalister. Se her hvad de største mediehuse har besluttet.

Facebook-opdateringer står til offentlig skue. Og både i Danmark og resten af verden diskuteres det netop nu, hvilke retningslinjer, der bør gælde for mediefolk og journalister. Se her hvad de største mediehuse har besluttet.

For nylig vakte det opsigt, da Berlingske Tidende præsenterede et sæt etiske retningslinjer for god adfærd på sociale medier.

Siden præciserede koncernchef Lisbeth Knudsen, at hele Berlingske-koncernen skal have fælles retningsregler. Og i ekstreme tilfælde kan overtrædelser føre til fyringer.

Men selv om Berlingskes guidlines har provokeret flere medarbejdere, så er retningslinjerne langt fra særligt vidtgående. Snarere et forsigtigt afskrift af tilsvarende guidelines i de store udenlandske mediehuse.

Tjek her de forskellige mediers guidelines til brugen af sociale medier

 Læs også temaet om Facebook i det seneste nummer af fagbladet Journalisten.

Kommentarer
0
Denne artikel er lukket for kommentarer.
keyboard_arrow_up
Tilbage til toppen