Håb om bedre annoncemarked i 2010

Efter en lind strøm af triste meldinger er der nu endelig optimisme at spore på annoncemarkedet.

Efter en lind strøm af triste meldinger er der nu endelig optimisme at spore på annoncemarkedet.

Mediebranchen kan efter halvandets års konjunkturkollaps så småt begynde at vinke farvel til den værste krisetilstand, skriver Borsen.dk.

Der er dog endnu ikke basis for at bryde ud i vild jubel, men bunden er nået, lyder det fra flere medieaktører. Og samtidig er optimismen igen ved at indfinde sig.

"Jeg er meget enig i, at det går bedre. Annoncørerne har fået flere penge at lave annoncer for, og efter hvad jeg hører, er man begyndt at slippe håndtaget nogle steder, så jeg synes, det tegner positivt," siger Otto B. Christiansen, direktør i Dansk Annoncørforening.

Samme opfattelse deles af direktører i PriceWaterhouseCoopers og JP/Politikens Hus.

Og i udlandet er der ligeledes meldinger om bedring. Financial Times kan fortælle, at de større annoncører har genfundet troen, og for første gang siden 2007 skrues der nu op for budgetterne.

Her fra FT.com: Advertisers now more willing to spend money

0 Kommentarer