Grønne lygter på mediemarkedet

Det begynder at lysne på det ellers så mørke mediemarked. Finansanalytikere forventer flere positive regnskaber i den kommende tid.

Det begynder at lysne på det ellers så mørke mediemarked. Finansanalytikere forventer flere positive regnskaber i den kommende tid.

Selvom vinteren raser, er der mildere vinde på vej i den finansielle del af medieverdenen. Ifølge Børsen Medier er der flere indikationer på, at de danske mediehuse vil komme nogenlunde fornuftigt ud af 2009 rent regnskabsmæssigt. Et positivt regnskab fra Aller, der efter store tab forrige år viser et lille plus på bundlinjen for det forgangne år, har skabt forventninger om, at de to andre magasin-giganter Egmont og Bonnier også vil komme ud med fornuftige regnskaber.

Også Søndagsavisen har opjusteret sine forventninger til resultatet for 2009, hvilket ifølge Børsen har fået Nordea Markets til at udtale, at »alle lamger lyser grønt for en investering i Søndagsavisen.«

Endelig ses der med stor spænding frem til regnskabet for Metro International – med Per Mikael Jensen i spidsen – hvis aktier er steget 30 procent siden årsskiftet. Der er dog stadig et stykke vej, før Metro-aktien har nået højderne fra 2007, hvor den blev handlet for 10 svenske kroner. I går kostede aktien 1,29 kroner.

0 Kommentarer