Nyhedsoverblik

data_usage
chevron_left
chevron_right
09:23 01.03.2022 Marie Nyhus

Greenpeace anmelder også influencere i ny greenwashing-sag

”Verdens mest bæredygtige bilmærke”.

Sådan lyder et af udsagnene i en kampagne fra BMW, som miljøorganisationen Greenpeace nu klager over til Forbrugerombudsmanden med beskyldninger om greenwashing.

Ifølge Greenpeace giver kampagnen nemlig forbrugerne et alt for miljøvenligt indtryk af bilerne.

”Når de fremhæver sig selv som verdens mest bæredygtige bilmærke, er det vildledning af trumpske dimensioner,” siger Greenpeaces generalsekretær, Mads Flarup Christensen, til Børsen.

Greenpeace klager også over ”de led, der har medvirkenansvar for den vildledende markedsføringskampagne”. Det gælder ifølge klagen også de influencere, som har medvirket i kampagnen, og de medier, der har bragt annoncerne.

Greenpeace har tidligere klaget over en Mercedes-Benz-kampagne og i den forbindelse trukket flere medier med i klagen.

BMW oplyser i en mail, at de ikke ønsker at kommentere sagen på nuværende tidspunkt.

SENESTE NYT

Flere nyheder