Mens gratisaviserne taber læsere med rekordfart, så går de landsdækkende betalte morgenaviser frem.
På trods af Nyhedsavisens død går det kraftigt tilbage for gratisaviserne, når man sammenligner læsertallene for oktober i år med oktober 2007.
Det viser det nye aktualitetsindex fra TNS Gallup.
På et år er 24timers læsertal faldet fra 606.000 til nu blot 380.000 tusinde. 24timer blev i år en del af Metro-koncernen. Her har man dog ikke vundet på gyngerne, hvad der er tabt på karrusellen. MetroXpress' læsertal er gået fra 551.000 sidste år til 497.000 i år. Endelig er Urbans læsertal faldet fra 479.000 til 413.000.
Til gengæld har de tre store morgenaviser Berlingske Tidende, Politiken og Jyllands-Posten tilsammen vundet 90.000 læsere fra oktober sidste år til oktober i år. Med 559.000 læsere er Jyllands-Posten Danmarks mest læste dagblad.
0 Kommentarer
Du skal være logget ind med dit DJ-login for at kunne kommentere på artiklen.