Gratisaviser taber – morgenaviser vinder

Mens gratisaviserne taber læsere med rekordfart, så går de landsdækkende betalte morgenaviser frem.

Mens gratisaviserne taber læsere med rekordfart, så går de landsdækkende betalte morgenaviser frem.

På trods af Nyhedsavisens død går det kraftigt tilbage for gratisaviserne, når man sammenligner læsertallene for oktober i år med oktober 2007.
Det viser det nye aktualitetsindex fra TNS Gallup.

På et år er 24timers læsertal faldet fra 606.000 til nu blot 380.000 tusinde. 24timer blev i år en del af Metro-koncernen. Her har man dog ikke vundet på gyngerne, hvad der er tabt på karrusellen. MetroXpress' læsertal er gået fra 551.000 sidste år til 497.000 i år. Endelig er Urbans læsertal faldet fra 479.000 til 413.000.

Til gengæld har de tre store morgenaviser Berlingske Tidende, Politiken og Jyllands-Posten tilsammen vundet 90.000 læsere fra oktober sidste år til oktober i år. Med 559.000 læsere er Jyllands-Posten Danmarks mest læste dagblad.

0 Kommentarer