Gratisavisen Metro går ind i detailhandel

Den svenske udgave af gratisavisen Metro starter nu sin egen butikskæde, My Way, som skal konkurrere med 7-Eleven. Målet er 200 butikker i 2009.

Den svenske udgave af gratisavisen Metro starter nu sin egen butikskæde, My Way, som skal konkurrere med 7-Eleven. Målet er 200 butikker i 2009.

Mediekoncernen Metro kaster sig nu over fuldstændigt nyt territorium. Svenske Metro  er gået sammen med grossisten Privab for at lancere kioskkæden My Way, der indrettes som andre convenience stores i stil med 7-Eleven.  Den første butik åbner til marts, og ifølge Dagens Media er målet op mod 200 butikker ved udgangen af 2009.

»Det her er et super samarbejde,« siger adm. direktør for Metro i Sverige Andreas Ohlson til Dagens Media.

Metros medvirken i samarbejdet indebærer, at gratisavisen indgår tydeligt i skiltningen både uden for og inde i butikkerne.

»Vi får også styrket distributionen og adgang til 200 knudepunkter i Sverige, hvor vi kan komme i kontakt med vores læsere. Sammen med My Way vil vi senere skabe merværdi for vores læsere. Eksempelvis vil vi sælge billetter og sørge for invitationer til Club Metro,« siger Andreas Ohlson.

På længere sigt ser han også muligheder for at opstille internetterminaler, hvor det bliver muligt at læse Metro på flere forskellige sprog.

Metros direktør kalder samarbejdet for »stort« og en mulighed for at styrke Metros varemærke over hele Sverige, hvor Metro allerede i dag er Sveriges største avis. 

Foreløbig er det et rent samarbejde mellem Metro og Privab. Metros moderkoncern, MTG, er endnu ikke involveret.

0 Kommentarer