Gratis tv via nettet lokker kunderne

Lad kunderne prøve - så hænger de ved. Og gør især børnene interesseret. Det er opskriften på at få folk til at tegne abonnement på tv via nettet, viser erfaringerne fra Island.

Lad kunderne prøve – så hænger de ved. Og gør især børnene interesseret. Det er opskriften på at få folk til at tegne abonnement på tv via nettet, viser erfaringerne fra Island.

Det er Business.dk, der i dag fortæller succes-historien om det islandske teleselskab Síminn (det tidligere statsmonopol Iceland Telecom), som har fået en solid start på at levere tv og radio over internet-forbindelsen.

Selskabet er i dag en af de teknologisk førende udbydere af kombinationen med både bredbånd og såkaldt IP-TV via samme stik.

»Vi startede med gratis børnefilm, ungdomsprogrammer, nyheder og film – så tør folk prøve det. Og nu ruller snebolden. Vi har hjulpet børnene i gang, for de er modtagelige for nye ting, og så trækker de forældrene med. Det er blevet en kæmpe succes i år på grund af indholdet. Og så hjælper det også, at vi har haft rettighederne til engelsk fodbold. Man skal levere noget, der giver øjeblikkelig værdi,« siger Erlendur Steinn Guðnason, direktør for værdiskabende systemer i Síminn, til Business.dk.

0 Kommentarer