Berlingske går ind på markedet for gratisaviser. Det meddelte Det Berlingske Officin sidste fredag.
Avisen vil – ligesom den anden nye gratisavis metroXpress – udkomme på hverdage i Københavnsområdet. Den vil sætte fokus på de unge, der i stigende grad fravælger avislæsning.
Navn og udgivelsestidspunkt er stadig en hemmelighed, men "den kommer inden så længe", siger bestyrelsesformanden i det nye selvstændige selskab og koncerndirektør i Officinet, Lasse Bolander.
Gratisavisens skal produceres af en ny redaktion, der endnu ikke er ansat. Der skal være en chefredaktør og syv journalister, og de skal skrive omkring halvdelen af avisens indhold. Resten af stoffet skal komme fra Berlingske Tidende, B.T. og internetportalen Alt Om København (AOK).
Oplaget skal være på cirka 100.000. Den vil blive uddelt ved trafikknudepunkter og andre steder i Storkøbenhavn.
0 Kommentarer
Du skal være logget ind med dit DJ-login for at kunne kommentere på artiklen.