Journalisterne på Ritzau er glade for, at ledelsen tror, at bureauet kan vokse sig større, og at det kan udvikle sig uden fyringer. De ved fortsat ikke, hvad den nye strategiplan kommer til at betyde for deres hverdag
Efter direktør Lars Vesterløkke på Ritzau i går præsenterede den meget omfattende fireårige strategiplan, ser medarbejderne nu frem til, at ledelsen konkretiserer indholdet af planen.
Ifølge strategien ”Når fællesskab er en fordel” skal Ritzaus omsætning vokse med 40 procent de næste fire år. Det skal ske ved at sætte billeder på hovedhistorierne, finde nye kunder og udvikle nye produkter.
Stemningen blandt medarbejderne var positiv under præsentationen, forklarer stedfortrædende tillidsrepræsentant Anders Svendsen.
»Men de strategiske overvejelser er meget overordnede, og folk vil selvfølgelig gerne vide, hvad det konkret kommer til at betyde for deres dagligdag,« siger han til Journalisten.dk.
Mens medievirksomheder som TV 2 taber penge, og Jyllands-Posten fyrer journalister, tror Ritzau på vækst, og det glæder Anders Svendsen.
»Vi er enige i, at det er en god ide at satse på flere kunder, så vi kan tjene flere penge. Det er en god ide, at Ritzau satser på udvikling.«
For medarbejderne er det vigtigt, at udviklingsstrategien understreger, at den journalistiske faglighed er det vigtigste, også i fremtiden, siger Anders Svendsen.
Han har selv siddet med i strategigruppen.
0 Kommentarer
Du skal være logget ind med dit DJ-login for at kunne kommentere på artiklen.