search

Glittede magasiner til kvinder i vækst

Det kan godt være, der er opbrud i magasinbranchen. Men britiske kvindemagasiner oplever lige nu en markant vækst. Se tendensen her.

Det kan godt være, der er opbrud i magasinbranchen. Men britiske kvindemagasiner oplever lige nu en markant vækst. Se tendensen her.

Selv om visse magasiner er bukket under de seneste år, så viser de sprtinye oplagstal en fremgang på 14,6 pct. for britiske kvindeblade – gjort op i forhold til samme periode sidste år.

Og englænderne kan tilsyneladende ikke få nok af glittede kvindemagasiner. Et af de seneste skud på stammen er gratismagasinet Stylist, som nu distribueres i et oplag på 421.000 eksemplarer. Og samlet svælger britiske læsere i næsten 7 millioner mode- og livsstilsmagasiner hver måned, oplyser the Guardian.

Magasinbranchen kan tilmed glæde sig over, at læserne regner bladene for mere troværdige end aviser. Mens 26 pct. af kvinderne tror på dagbladene, så er tallet 38 pct. for magasin- og ugebladene.

Det er dog ikke alle magasiner, der nyder godt af væksten. Oplaget for det hæderkronede Cosmopolitan er alene i årets første seks måneder gået ni pct. tilbage. Ikke desto mindre er Cosmopolitan, som har 38 år på bagen, på vej med en gratisudgave – Cosmo on Campus – som skal distribueres på de britiske universiteter.

Samtidig oplever de fleste magasiner markant vækst på nettet. Og seneste har den administrerende direktør for Condé Nast UK forudsagt, at i fremtiden vil 40 pct. af magasinverdens indtjening komme fra salg af applikationer til blandt andet iPad og lignende.

Condé Nast har allerede lanceret flere apps for dets magasiner i USA og er på vej med apps for Vogue og Wired i Storbritannien.

Kommentarer
0
Denne artikel er lukket for kommentarer.
keyboard_arrow_up
Tilbage til toppen