I fredags blev en kendskabs- og kvalitetsmåling af Radio Loud offentliggjort. 1000 mennesker medvirkede som udgangspunkt i undersøgelsen, men der var ikke nok blandt dem, der lyttede til stationen til at gennemføre undersøgelsen.
Derfor måtte Kantar Gallup på jagt efter Loud-lyttere. I den endelige undersøgelse medvirker 180 personer, der lytter til Radio Loud mindst to gange om måneden.
Berit Puggaard, director hos Kantar Gallup Media, vil ikke oplyse præcis hvor mange af de 180, man måtte finde, men at det er ‘langt de fleste’.
“Det er jo simpel matematik, når man ser på Louds lyttertal, at langt de fleste kommer fra andre screeninger,” siger Berit Puggaard.
Hun var også forberedt på det – tilbage i marts skrev vi her på Journalisten om, at det ville blive nødvendigt, eftersom tal fra podcastlytning ikke må tælles med.
Hun understreger desuden, at man også måtte supplere op ved lignende undersøgelser for Radio 24syv og Radio4, men ikke i lige så høj grad.