Trods stigende omsætning og overskud på bundlinjen forbereder Fyens Stiftstidende sig på hårdere tider. Det skriver avisen på sin hjemmeside.
Stigende distributionspriser og nedgang i annoncemængden får ledelsen på Fyens Stiftstidende til at holde armene i ro, selv om de burde være helt i vejret, når man ser på regnskabet for 2007.
Mediekoncernens omsætning steg sidste år med 40 millioner kroner til 598 mio. kroner, og overskuddet før skat blev på 47,3 millioner kroner. Dermed slog Fyens Stiftstidende sin egen indtjeningsrekord. Det oplyser Fyens Stiftstidende i en artikel på Fyens.dk.
Der er dog ingen grund til at hvile på laurbærrene, understregede bestyrelsesformand Jørn Henriksen på Fyens Stiftstidendes generalforsamling tirsdag.
Som resten af dagbladsbranchen har mediekoncernen mistet fem procent af sit oplag på både hverdage og søndage. Samtidig er udgifterne til distribution steget med 10 procent. På annonceområdet er det især job- og boligannoncerne, der er ramt.
Abonnementerne er også på skrump. Til gengæld glæder Fyens Stiftstidende sig over, at læserne brugere mere og mere tid på koncernens internetavis. Fyens.dk og Faa.dk har ifølge koncernens egne oplysninger tilsammen 125.000 unikke besøgende. Det er en fordobling i forhold til 2007.
0 Kommentarer
Du skal være logget ind med dit DJ-login for at kunne kommentere på artiklen.