Verdens største mediebureau tror alligevel ikke, at markedet for annoncer bliver bedre næste år. Nu er selskabet selv kommet i kreditvurderingsinstitutternes søgelys.
For blot en måned siden troede de, at reklamemarkedet ville rette sig op i 2010. Nu siger verdens største mediebureau, Group M, at krisen fortsætter. Den globale reklameomsætning vil falde med 4,4 procent næste år. Det skriver Financial Times.
Ifølge Group M vil reklamemarkedet i Vesteuropa falde med 6,7 procent i år, mens faldet i det øvrige Europa bliver 15,8 procent.
Group M er ejet af WPP Group, som blandt andre kommunikationsbureauerne Burson-Marsteller og GCI Mannov, mediebureauet Mediaedge:cia, og reklamebureauet Ogilvy & Mather er en del af i Danmark.
De internationale kreditvurderingsinstitutter Moody's og Standard & Poor's har som følge af udmeldingen sat WPP på deres overvågningsliste, fordi WPP selv står til at tjene færre penge end tidligere budgetteret.
Sidste uge forudså et andet mediebureau, Carat, at den globale reklameomsætning ville falde med 5,8 procent i år, men vokse med 0,7 procent i 2010.
0 Kommentarer
Du skal være logget ind med dit DJ-login for at kunne kommentere på artiklen.