Der er stort set ingen penge at tjene på de nye sociale medier. Meget tyder på, at Web 2.0-boblen snart springer, skriver Financial Times.
Brugergenererede nyheder, blogs og sociale netværks-websites er blevet hypet godt og grundigt i de seneste år. Det er til gengæld langt de færreste, som har formået at tjene penge på de såkaldte sociale medier. Og hele boblen af Web 2.0-medier risikerer snart at springe, skriver Financial Times.
Advarslen kommer fra blandt andre kapitalfonden Battery Ventures, hvor firmaets partner Roger Lee tilkendegiver, at der vil blive ryddet godt og grundigt op i hele branchen i løbet af det næste et til to år.
»There is going to be a shake-out here in the next year or two,« siger han til Financal Times.
Fra en af branchens andre kapitalfonde er advarselslamperne ligeledes tændte. Mitchell Kertzman, partner i Silicon Valley-firmaet Hummer Winblad Venture Partners, siger direkte:
»Man kan undre sig over, hvilke fantasifulde overskudsforventninger mange af Web 2.0-investeringerne baserer sig på,« udtaler han.
0 Kommentarer
Du skal være logget ind med dit DJ-login for at kunne kommentere på artiklen.