search

Forudindtaget dækning

TÆNK. Fagbladet Journalistens dækning af situationen på forbrugerbladet Tænk er forudindtaget, klichepræget, misvisende og kommer ikke ind til sagens substans.

TÆNK. Fagbladet Journalistens dækning af situationen på forbrugerbladet Tænk er forudindtaget, klichepræget, misvisende og kommer ikke ind til sagens substans.

Esben Christensen har i kommentarer på Journalistens hjemmeside meget godt peget på jammerligheden i artiklernes sprog og journalistik. Det virker umådeligt naivt, at artiklerne ensidigt dømmer chefredaktøren. Jeg kender Lis Hornø som en kompetent, åben, venlig og bredt respekteret professionel journalist og leder.

Artiklerne overdramatiserer en krise baseret tilsyneladende alene på enkelte tidligere medarbejderes udsagn. Sagens kerne er måske generel modvilje mod forandringer. En leders opgave er at lede og forandre, og er der noget, danske medier, herunder magasiner, har brug for, så er det innovation og smart og dygtig ledelse.

Journalistens dækning kører forudsigeligt og trivielt i rillen om den onde ledelse, der vil den ødelæggende forandring.

– Nils Ulrik Pedersen, journalist, underviser, konsulent, Siteways Webkommunikation

Svar. Din kritik er uberettiget. Vi fremhæver i artiklens indledning, at redaktøren enten har den forkerte redaktion, eller redaktionen har den forkerte redaktør. På lederplads understreger vi, at redaktørens bagland – det vil sige Forbrugerrådet som udgiver – har det overordnede ansvar for, at forandringerne ikke er kommunikeret klart ud.

– Øjvind Hesselager, redaktør, Journalisten

Kommentarer
0
Denne artikel er lukket for kommentarer.
keyboard_arrow_up
Tilbage til toppen