search

Forsvaret betaler Bubbers tv-udgifter

Det koster skatteyderne 100.000 kroner, at jægersoldaten B.S. Christiansen giver Bubber militærtræning på TV 2 i den bedste sendetid.

Det koster skatteyderne 100.000 kroner, at jægersoldaten B.S. Christiansen giver Bubber militærtræning på TV 2 i den bedste sendetid. Kan den tidligere jægersoldat B.S. Christiansen gøre tv-værten Bubber til en soldat? Det får seerne på TV 2 svar på over de næste otte uger. I programmerne skal Bubber for eksempel lære at skyde med skarpt, kaste granater og hoppe ud fra en helikopter.
Bubbers militærtræning koster i alt 100.000 kroner i krudt og planlægning, oplyser forsvaret til Ritzau, skriver Politiken.
Ammunition koster 40.000 kroner, mens møder og planlægning beløber sig til 60.000 kroner.

Enhedslistens forsvarsordfører, Frank Aaen (EL), mener, at det værste ved aftalen mellem TV 2 og Forsvaret, er, at Forsvaret for et lille beløb kan købe sig til en reklameudsendelse.
»Det skulle Forsvaret ikke have lov til, og TV 2 skulle slet ikke bringe den propaganda, som der er tale om,« siger han.

TV 2-redaktør på programmet Sune Roland siger til Ritzau, at han ikke har overvejet, at tv-stationen skulle betale, men 'vil se på det, hvis det bliver til en sag'.
Til gengæld afviser han alle anklager om reklame-tv.

»Hvis nogen ville lave propaganda for Forsvaret, tror jeg ikke, at man skulle invitere Bubber, fordi hans holdning til forsvaret og krig er rimeligt tydeligt imod,« siger Sune Roland.

Kommentarer
2
John Kreiner
15.10.08 08:03
Re: Forsvaret betaler Bubbers tv-udgifter

100.000 kr. er småpenge i forhold til den eksponering, forsvaret får gennem disse udsendelser.

Forsvaret får en plads i folks bevidsthed, hvor det ikke kun drejer sig om døde eller sårede soldater fra de internationale operationer, som medierne ellers primært fokuserer på.

At det er Frank Aaen, der ser et problem i denne udgift for forsvaret, må nærmest betragtes som en betinget refleks.

Fremhævet af Journalisten
Henrik Nissen
13.07.09 13:56
Re: Forsvaret betaler Bubbers tv-udgifter

Bubber er repræsentant for de unge seere. En moderne udgave af 'den dumme klovn'.

Det at han er imod våben/krig osv. betyder intet for seerne. Det, han gør, betyder noget.

Når han udtaler: 'Det er lidt lissom fastelavn', lægger han samtidig den samme type afstand til træningen til krig som børn og unge har i afstanden til 'det virkelige liv', når de efterligner deres forældre eller andre forbilleder. Livet er en leg... krig er en leg... - døden er en leg???

Forhåbentlig kan de fleste gennemskue at reklameværdien faktisk overstiger underholdningsværdien!

Fremhævet af Journalisten
Denne artikel er lukket for kommentarer.
data_usage

SENESTE NYT

chevron_left
chevron_right
keyboard_arrow_up
Tilbage til toppen