Murdochs medieimperium satser nu på at lancere en tabloidavis produceret specifikt til iPad. Ifølge Forbes går rygterne på, at News Corp allerede er klar til december. Lige nu spekuleres der i flere titler.
Det er mediebloggeren Jeff Bercovici fra Forbes, der bringer nyheden. Og skal man tro rygterne, så arbejder Rupert Murdochs mediekoncern intensivt på at lancere en ny amerikansk tabloidavis, som skal kunne læses på iPad og lignende e-læsere.
Endnu er det hemmeligt, hvad avisen kommer til at hedde, men i rygtestrømmen har man både talt om the Daily Planet (som dog er titlen på tegneseriefiguren Supermans favoritavis) og senest blot The Daily.
News Corp har i den seneste tid ansat en række medarbejdere specifikt til opgaven, og ifølge Jeff Bercovici vil medarbejderstaben i alt blive på 150 personer. Hovedansvarlig for sammensætningen er Jesse Angelo, der tidligere har været ansvarshavende chefredaktør på the New York Post. Derudover har man ansat nøglemedarbejdere, som har en fortid på blandt andet Page Six, Viacom og Relegance.
Og prisen for projektet? Ja – den er angiveligt 30 mio. dollar alene i det første lanceringsår. Hvis ellers Forbes' medieblogger hører rigtigt på vandrørene.
0 Kommentarer
Du skal være logget ind med dit DJ-login for at kunne kommentere på artiklen.