Forstå content marketing på tre timer

Hvis du har savnet et hurtigt, lettilgængeligt og praksisnært overblik over, hvad al hypen om content marketing handler om, har du løsningen her
09.09.2014 · 11:10

Af: Kirsten Sparre

ANMELDELSE. Sådan skriver Christian Schwarz Lausten, direktør i Seismonaut, på bagsiden af den første bog på dansk om content marketing: Content Marketing Bogen.

Jeg kunne ikke sige det bedre selv. Joakim Ditlev og Signe Damgaard Jepsens bog kan læses på tre timer, og på den tid får man en introduktion til, hvad content marketing er, lærer, hvordan man kan implementere denne form for marketing i en virksomhed og får en masse gode råd til, hvordan man skaber det gode indhold og ikke mindst markedsfører det.

Content marketing er en marketingsstrategi, som er baseret på at skabe relationer til kunder gennem underholdende eller hjælpsomt indhold. En strategi, som vi har kendt fra Samvirke og Ud & Se i årevis, men som har fået nyt liv og betydning i takt med, at vi ikke længere gider reklamer og i stigende grad selv opsøger informationer om produkter og tjenesteydelser på nettet, når vi har brug for dem – og også gerne fra andre end producenten selv.

Det har ført til en fundamental ændring af forholdet mellem brugere og virksomheder, og Content Marketing Bogen forklarer, hvordan man skal navigere i dette nye landskab, hvis man vil sælge noget. Det hele er pædagogisk serveret med konkrete eksempler fra kendte og ukendte danske virksomheder som jyskebank.tv, bilka.dk og aarstiderne.com, der allerede er langt nede ad content marketing-vejen til kundernes hjerter og tegnebøger.

Og her ligger måske en af bogens største styrker. Langt hen ad vejen samler bogen blot sammen på det, der i de seneste år er skrevet på blogs og i amerikanske bøger om emnet, men hvor man som dansker har savnet at se tankerne spejlet i en dansk virkelighed. Det bliver de her, og faktisk er danske virksomheder rigtigt gode til at skabe værdifuldt content, hvis man skal tro Andrew M. Davis, der har skrevet bogens forord.

Nogle journalister vil måske tænke: Hvad rager det mig? Men det ligger som en uudtalt præmis hele bogen igennem, at journalister er ualmindeligt godt klædt på til at skabe det indhold, virksomhederne har brug for. Det er de, fordi de er trænede i at skabe rammer for at lave masser af indhold på kort tid, kan spotte historierne, producere dem til deadline og give dem troværdighed. Om man vil, må den enkelte afgøre med sig selv. Det kan man måske finde ud af ved selv at læse bogen. 

Content Marketing Bogen

Joakim Ditlev og Signe 

Damgaard Jepsen

Content Marketing Bogen I/S

179 sider, paperback 249 kroner, e-bog 149 kroner

Kirsten Sparre er journalist og adjunkt på Aarhus Universitet

Kommentar

CAPTCHA
Dette er en test for at sikre at du ikke er en robot der blot spammer kommentarsporet.

Seneste nyheder

16.11.2018 · 13:00

Kræftens Bekæmpelse: Anede ikke at kræft var registreret på listen

Andreas Marckmann Andreassen
16.11.2018 · 11:11

Døråbner til digital virkelighed

Brigitte Alfter
16.11.2018 · 10:38

Lisbeth Kiels børn er på Primetime-listen: ”Problematisk”

Andreas Marckmann Andreassen
16.11.2018 · 10:37

Facebook dæmmer op for provokerende indhold

Jakob Albrecht

Seneste jobopslag

Ritzau søger journalist til nyhedsredaktionen

Ritzau
Ansøgningsfrist: 29.11

Kommunikatør søges til Holbæk Kommune

Holbæk Kommune
Ansøgningsfrist: 25.11

Navneredaktør

Mediehuset Herning Folkeblad
Ansøgningsfrist: 23.11

Erfaren formidler til Kræftens Bekæmpelse

Kræftens Bekæmpelse
Ansøgningsfrist: 27.11

Videoproducent til markedsføring af kurser og uddannelser

Teknologisk Institut
Ansøgningsfrist: 21.11

Redaktør for livsstilsindhold til stort dansk brand

BrandMovers
Ansøgningsfrist: 28.11

Medarbejder til kommunikation og markedsføring

Krabbesholm Højskole
Ansøgningsfrist: 07.12

Prorektor for uddannelse og viden ved Danmarks Medie- og Journalisthøjskole

Danmarks Medie- og Journalisthøjskole (DMJX)
Ansøgningsfrist: 07.12

Journalist TIL BORNHOLMS TIDENDE

Bornholms Tidende
Ansøgningsfrist: 26.11

Kommunikationsmedarbejder

Unicef Danmark
Ansøgningsfrist: 19.11

Pressechef til Dansk Metal

Dansk Metal
Ansøgningsfrist: 22.11

Er du en rutineret webmaster? Og digital til fingerspidserne?

Vallensbæk Kommune
Ansøgningsfrist: 28.11

Pressekonsulent

3F
Ansøgningsfrist: 22.11

Dygtig og effektiv økonomimedarbejder til Dansk Journalistforbund

Dansk Journalistforbund
Ansøgningsfrist: 04.12

Kommunikationsrådgiver med presseerfaring til HK

HK Danmark
Ansøgningsfrist: 22.11

Journalist

Politiken
Ansøgningsfrist: 19.11

Presse- og videojournalist til ZBC

ZBC
Ansøgningsfrist: 21.11

Webkonsulent til Strategi og Kommunikation

Horsens Kommune
Ansøgningsfrist: 20.11

Pressesekretær til Undervisningsministeriet

Undervisningsministeriet
Ansøgningsfrist: 18.11

Barselsvikar til koordinerende markedsførings- og kommunikationsopgaver

EUC Nordvestsjælland
Ansøgningsfrist: 19.11

Historie-reporter søges

Kristeligt Dagblad
Ansøgningsfrist: 19.11

Er du vores nye forlagsredaktør?

Forlaget Columbus
Ansøgningsfrist: 01.12

Digital marketingspecialist

Kræftens Bekæmpelse
Ansøgningsfrist: 22.11