Forstå content marketing på tre timer

Hvis du har savnet et hurtigt, lettilgængeligt og praksisnært overblik over, hvad al hypen om content marketing handler om, har du løsningen her
09.09.2014 · 11:10

Af: Kirsten Sparre

ANMELDELSE. Sådan skriver Christian Schwarz Lausten, direktør i Seismonaut, på bagsiden af den første bog på dansk om content marketing: Content Marketing Bogen.

Jeg kunne ikke sige det bedre selv. Joakim Ditlev og Signe Damgaard Jepsens bog kan læses på tre timer, og på den tid får man en introduktion til, hvad content marketing er, lærer, hvordan man kan implementere denne form for marketing i en virksomhed og får en masse gode råd til, hvordan man skaber det gode indhold og ikke mindst markedsfører det.

Content marketing er en marketingsstrategi, som er baseret på at skabe relationer til kunder gennem underholdende eller hjælpsomt indhold. En strategi, som vi har kendt fra Samvirke og Ud & Se i årevis, men som har fået nyt liv og betydning i takt med, at vi ikke længere gider reklamer og i stigende grad selv opsøger informationer om produkter og tjenesteydelser på nettet, når vi har brug for dem – og også gerne fra andre end producenten selv.

Det har ført til en fundamental ændring af forholdet mellem brugere og virksomheder, og Content Marketing Bogen forklarer, hvordan man skal navigere i dette nye landskab, hvis man vil sælge noget. Det hele er pædagogisk serveret med konkrete eksempler fra kendte og ukendte danske virksomheder som jyskebank.tv, bilka.dk og aarstiderne.com, der allerede er langt nede ad content marketing-vejen til kundernes hjerter og tegnebøger.

Og her ligger måske en af bogens største styrker. Langt hen ad vejen samler bogen blot sammen på det, der i de seneste år er skrevet på blogs og i amerikanske bøger om emnet, men hvor man som dansker har savnet at se tankerne spejlet i en dansk virkelighed. Det bliver de her, og faktisk er danske virksomheder rigtigt gode til at skabe værdifuldt content, hvis man skal tro Andrew M. Davis, der har skrevet bogens forord.

Nogle journalister vil måske tænke: Hvad rager det mig? Men det ligger som en uudtalt præmis hele bogen igennem, at journalister er ualmindeligt godt klædt på til at skabe det indhold, virksomhederne har brug for. Det er de, fordi de er trænede i at skabe rammer for at lave masser af indhold på kort tid, kan spotte historierne, producere dem til deadline og give dem troværdighed. Om man vil, må den enkelte afgøre med sig selv. Det kan man måske finde ud af ved selv at læse bogen. 

Content Marketing Bogen

Joakim Ditlev og Signe 

Damgaard Jepsen

Content Marketing Bogen I/S

179 sider, paperback 249 kroner, e-bog 149 kroner

Kirsten Sparre er journalist og adjunkt på Aarhus Universitet

Kommentar

CAPTCHA
Dette er en test for at sikre at du ikke er en robot der blot spammer kommentarsporet.

Seneste nyheder

Seneste jobopslag

CRM konsulent i Børnecancerfonden - bliv en styrke for børnene

Børnecancerfonden
Ansøgningsfrist: 08.05

SoMe-redaktør til Vi Unge

Aller Media
Ansøgningsfrist: 25.04

Udviklingsorienteret redaktør til Mandag Morgen

Mandag Morgen
Ansøgningsfrist: 10.05

Nyhedsjournalist til DR Fyn

DR
Ansøgningsfrist: 22.04

DR Østjylland søger reporter

DR
Ansøgningsfrist: 23.04

Studentermedhjælp til kommunikation

Grundejerforeningssekretariatet Ørestad
Ansøgningsfrist: 25.04

KVINFO søger presse- og kommunikationsansvarlig

Kvinfo
Ansøgningsfrist: 23.04

Nyhedsvært til DR Nordjylland

DR
Ansøgningsfrist: 25.04

Chef til B&U

DR
Ansøgningsfrist: 29.04

Chefkonsulent og teamleder for seks kommunikationsrådgivere

Region Syddanmark
Ansøgningsfrist: 05.05

Kommunikatør i Greenpeace

Greenpeace Norden
Ansøgningsfrist: 25.04

Er du en skarp kommunikator med bundlinjefokus?

Mødrehjælpen
Ansøgningsfrist: 23.04

Pressekonsulent til Rigshospitalet

Region Hovedstaden
Ansøgningsfrist: 23.04

Udlandsreporter til Kristeligt Dagblad

Kristeligt Dagblad
Ansøgningsfrist: 23.04

Studentermedhjælp med flair for kommunikation

Ankestyrelsen
Ansøgningsfrist: 22.04

JOURNALIST TIL UGEAVISEN MIDTSYD

Jysk Fynske Medier
Ansøgningsfrist: 06.05

Forlagschef til Informations Forlag

Information A/S
Ansøgningsfrist: 22.04

Redaktionschef Printcentralen

Jysk Fynske Medier
Ansøgningsfrist: 22.04

Vil du svømme med på nyt succesmedie om vand?

Ingeniøren
Ansøgningsfrist: 23.04