Først TV fra Jyske Bank – nu Nykredit

Virksomheds-tv ser ud til at blive den helt store trend ved udgangen af 2008. For nylig fik Jyske Bank stor opmærksomhed ved lanceringen af Jyske Bank TV. Nu følger Nykredit efter.

Virksomheds-tv ser ud til at blive den helt store trend ved udgangen af 2008. For nylig fik Jyske Bank stor opmærksomhed ved lanceringen af Jyske Bank TV. Nu følger Nykredit efter.

Ifølge Nykredt bliver der dog ikke tale om at skulle konkurrere med egentlige journalistiske medier.

"Tv-kanalen er en ny måde at kommunikere Nykredits budskaber på, som ligger fint i forlængelse af den omfattende kommunikation og dialog, der allerede i dag findes på nykredit.dk," oplyser Nykredit i en pressemeddelelse.

På det nye site, Nykredit.tv, vil Nykredit samle alle dets web-tv-indslag. Og ligesom tilfældet er med Jyske Bank TV, henvender man sig både til kunder og andre interesserede.

På festivalen New Media Days i København i eftermiddag var direktøren for Jyske Banks tv-satsning, Frank Pedersen, i øvrigt på scenen. Her meddelte han, at ambitionen for Jyske Bank er at konkurrere direkte med de etablerede tv-stationer og avisernes erhvervssektioner.

"Jeg ved ikke, hvor mange live-udsendelser vi er oppe på i dag. Men den anden dag havde vi 10 live-udsendelser på en formiddag," sagde Frank Pedersen, der stak til de etablerede dagblade.

"Jeg har en opfattelse af, at aviserne ikke har en klar tv-strategi. Det er noget, der bliver hægtet på bagefter, for det er stadig finere at skrive til den trykte avis og vinde Cavling-priser end at henvende sig til brugerne. Og derfor sidder der blot nogen i hjørnet på aviserne og laver tv."

0 Kommentarer