Forbundet vil bruge færre penge på Ingeniøren. Det får betydning for driften, lyder det fra direktør Arne Steinmark.
Det er trange tider i mediebranchen, også for fagbladene. Ingeniørforbundet IDA vil nu købe for 10 millioner kroner færre produkter hos Mediehuset Ingeniøren. Og det får konsekvenser for driften af bladet, skriver Ingeniøren.dk.
Mediehuset Ingeniøren koster hvert år forbundet 26 millioner kroner, men det blev for meget for IDA's repræsentantskab, der i lørdags vedtog sit budget. Her besluttede forbundet, at udgiften til Ingeniøren skal skæres med ti millioner kroner. Det betyder at forbundet vil købe langt færre annoncer og ydelser hos sit fagblad.
Arne R. Steinmark, administrerende direktør i Mediehuset Ingeniøren, vil nu drøfte fremtiden med sine medarbejdere.
»Vi bliver nødt til straks at forholde os til, at den økonomiske situation bliver en anden,« siger Arne R. Steinmark til Ingeniøren.dk.
IDA, der ejer Mediehuset Ingeniøren, drøftede også at omlægge fagbladet, så det i fremtiden ville udkomme i en elektronisk udgave for at spare portoen. Men der endnu ikke nok annoncekroner på nettet, understreger Arne R. Steinmark.
»Der findes ingen forretningsmodel, der understøtter digital udsendelse af nyhedsmagasinet til alle ingeniører i en journalistisk kvalitet, som vi kender den. Ingeniøren er bygget op over 120 år til den position og anseelse, som mediet har i dag. Går vi på kompromis her, mister vi vores eksistensberettigelse. Jeg vil vende hver en sten for at fastholde den kvalitet, som vi har fået bygget op siden 1892,« siger han.
Forhandlningerne om det nye budget mellem IDA og Mediehuset Ingeniøren begynder i slutningen af december.
0 Kommentarer
Du skal være logget ind med dit DJ-login for at kunne kommentere på artiklen.