I næste uge lukker Dansk Journalistforbunds store promoveringskampagne "Vi står bag dig". »Vi ville skabe en stærkere fælles identitet,« siger Esben Ørberg, kommunikationschef i DJ.
I midten af maj bliver resultatet af Dansk Journalistforbunds (DJ) store identitetskampagne, "Vi står bag dig", offentliggjort: Har de 140.000 kroner, som hovedbestyrelsen har bevilget, virket?
Af gode grunde kan Esben Ørberg, kommunikationschef i DJ, endnu ikke svare på, om kampagnen var pengene værd, men han forudser, at medlemmerne af DJ for fremtiden vil se flere lignende kampagner.
»Vi ville skabe en stærkere fælles identitet. Vise, hvem DJ er, og hvad vi kan. Det har ikke været en kampagne for at skabe et image, tværtimod har vi forsøgt at beskrive medlemmernes selvopfattelse som en del af DJ,« siger Esben Ørberg.
Kampagnens formål har først og fremmest været, at fastholde nuværende medlemmer, men et vigtigt biprodukt har været, at de nuværende medlemmers tilfredshed har været rekrutterende.
Som noget lidt anderledes har kampagnen taget udgangspunkt i en række medlemmer af DJ, og har bragt både positive og negative historier.
»Vi er DJ, og vi lever af troværdighed. Derfor har vi selvfølgelig også brugt de negative historier,« siger Esben Ørberg.
0 Kommentarer
Du skal være logget ind med dit DJ-login for at kunne kommentere på artiklen.