Supermarkedskæden Føtex markerede den store genåbning i denne uge med en annonce-kampagne, som har fået masser af ros, blandt andet på sociale medier.
Point til reklamesnedkerne i Føtex for den her annonce i morgendagens aviser ???? pic.twitter.com/HFFi09gVQq
— Emil Nielsen (@emilnielsen) April 20, 2021
”I dag handler du bedst ved at spise ude,” lød budskabet i Føtex-kampagnen, der altså opfordrede kunderne til at springe indkøbsturen i supermarkedet over og i stedet lægge madbudgettet på et af de genåbnede spisesteder.
Føtex-kampagnen kommer, efter at de store restauranter og spisesteder i månedsvis har måttet holde lukket. Samtidig kunne Salling Group, som Føtex er en del af, denne uge præsentere et rekordresultat for 2020.
I et skriftligt svar til Journalisten oplyser Salling Group, at Føtex har skelet til udlandet, da de fik idéen til deres genåbnings-kampagne.
”Vi har set flere gode eksempler på opfordringer fra virksomheder i udlandet med budskabet om at støtte restauranterne, barerne og caféerne efter nedlukningen. Det mener vi også, og derfor besluttede vi at lave vores egen fortolkning til Danmarks genåbning,” lyder det i en mail fra kommunikationsafdelingen.
En af de udenlandske kæder er britiske Tesco.
Da de britiske pubs måtte åbne efter måneders corona-nedlukning, opfordrede Tesco nemlig kunderne til at lægge deres penge hos den lokale pub frem for i supermarkedet.
Pubs have had it tough this year. So, as good as our deals are, this week we’d rather you support your local pub (as long as you feel safe to do so). Because right now, #EveryLittleHelps.
Excludes Scotland, NI and Wales.https://t.co/qfn6UJcsvP for the facts 18+ pic.twitter.com/VdMUBDXn9a— Tesco (@Tesco) April 12, 2021