search

FN i skarp kritik af Rasmus Tantholdts vinderklip

»Vi sidder naturligvis ikke på livsvigtig mad i månedsvis, imens folk sulter,« siger FN-direktør i Norden Anne Poulsen om TV 2's prisbelønnede indslag fra et madlager i Somalia. »En af de vigtigste historier, vi overhovedet har lavet,« svarer Rasmus Tantholdt.

»Vi sidder naturligvis ikke på livsvigtig mad i månedsvis, imens folk sulter,« siger FN-direktør i Norden Anne Poulsen om TV 2's prisbelønnede indslag fra et madlager i Somalia. »En af de vigtigste historier, vi overhovedet har lavet,« svarer Rasmus Tantholdt.

TV 2-korrespondent Rasmus Tantholdt besøgte i juli i år et fødevarelager i Somalias hovedstad Mogadishu. Her fortalte han, hvordan bjerge af mad lå i bunker på lageret, selvom folk ikke langt derfra var i livsfare på grund af sult.

I indslaget siger Tantholdt:

"Det her er et af FNs lagre på havnen her i Mogadishu. Og se engang: Bjerge af korn. Masser af mad, som kunne være ude i de her flygtningelejre, hvor folk sulter. Og bjergene af korn fortsætter og fortsætter og fortsætter. Der er helt ubegribeligt meget mad her."

Herefter viser han en seddel, der sidder på en af pallerne med mad. Her står, at de pågældende fødevarer har ligget på lageret i tre måneder.

FN: Absurde og horrible beskyldninger 

Men klippet er groft misvisende, lyder den skarpe kritik fra FN og FN's Fødevareprogram (World Food Programme, WFP).

»Vi sidder naturligvis ikke på livsvigtig mad i månedsvis, imens folk sulter,« siger FNs direktør i Norden, Anne Poulsen.

Hun er overrasket og vred over, at det omstridte klip for nylig vandt prisen for Bedste Nyhedshistorie ved TvFestival 2012. Klippet har også været vist i TV 2-serien Korrespondenterne.

»Indslaget bringer så absurde og horrible beskyldninger frem, at vi simpelthen er nødt til at få kastet lys over den sag. En organisation som vores lever fuldstændig af frivillige bidrag – derfor er det helt afgørende, at vi har offentlighedens tillid,« siger Anne Poulsen til journalisten.dk.

Helt konkret kritiserer hun Tantholdts ordvalg og vinkel, som hun mener er fejlagtigt. Ifølge FN's oplysninger var det "kun" knap 7 procent af hele lagerets madvarer, der havde ligget i tre måneder.

»Da billederne blev optaget, var der – med undtagelse af et lille parti vegetabilsk olie – omkring 9.000 tons fødevarer på vores lager. Heraf blev 8.500 tons modtaget i juli. Altså havde kun en meget lille del af fødevarerne – nemlig 573 tons majs eller mindre end syv procent – ligget på lageret siden april. Resten var netop modtaget,« forklarer Anne Poulsen.

Du anfægter ordvalget i "bjerge af mad". Men er 573 tons ikke stadig "bjerge af mad"?

»Jeg kan godt forstå, hvis 573 tons mad lyder af meget, når man ikke kender størrelsesforholdene og kompleksiteten i vores arbejde. De 573 tons svarer til, at vi kan brødføde én million mennesker i én dag,« siger Anne Poulsen.

Lageret var ikke skjult

Hun kritiserer også, at det ikke fremgår af indslaget, at de fødevarer, der har ligget på lageret i tre måneder, er uegnede til akut fødevarehjælp for underernærede børn, der i den aktuelle situation var førsteprioritet.

Endelig mener hun også, at det er fejlagtigt at kalde fødevarelageret for "et skjult lager", som både TVFestival og TV 2 gør i omtalen af, at indslaget har vundet prisen for Bedste Nyhedshistorie.

»Dette er på ingen måde tilfældet. Lageret er FN's Fødevareprograms hovedlager i Mogadishu og ligger midt på havnen. Vi ville med stor glæde have imødekommet en anmodning fra TV2 om at besøge fødevarelageret, da det også ville have givet os lejlighed til at forklare tingene i deres rette kontekst,« siger Anne Poulsen.

Men ifølge hende har FN ikke fået nogen henvendelse fra TV 2 om at få lov at besøge lageret. I stedet fik Rasmus Tantholdt adgang til lageret uden om det officielle FN-system – og blev smidt ud efter kort tid.

Afviser at have svigtet sultende kvinder og børn

I tv-indslaget er en somalisk kvinde i en flygtningelejr vred på FN.

"De har låst maden inde på havnen, imens vi dør af sult," siger hun til Tantholdt i klippet. I et andet indslag interviewer Rasmus Tantholdt den somaliske præsident, der også er kritisk over for FNs fødevareprogram.

Men Anne Poulsen afviser, at FN har svigtet ved at lade de 573 tons mad ligge på lageret i tre måneder.

Tantholdt har talt med flere somaliere, både præsidenten og i flygtningelejre, der angiveligt meget gerne ville modtage de 573 tons majs. Hvorfor var de ikke egnede til at komme over til dem i lejren, der gerne ville have det?

»Det er vigtigt at forstå, hvor desperat situationen er under en sultkatastrofe. Hvor stort et pres der er fra alle sider på, at vi – og for den sags skyld alle andre nødhjælpsorganisationer – slår dørene op og bare deler ud. Vores pligt er at sikre, at vi når ud til dem, der har allermest brug for vores hjælp, for vi har desværre ikke midler til at hjælpe alle. Havde vi bare det.«

»Det er også vigtigt at forstå, at der i Mogadishu ikke var nogle etablerede flygtningelejre. Der var derfor ingen infrastruktur og folk havde ikke mulighed for selv at tilberede maden.«

Men hvis de majs, der lå i lageret, kunne være brugt op på én dag – hvorfor fik de så lov at ligge i tre måneder?

»Som min kollega i Mogadishu også forklarede Rasmus Tantholdt, så var denne majs uegnet som akut fødevarehjælp for underernærede børn, der i den aktuelle situation var WFP's største prioritet. Desuden skulle den leverance, vi fik i april måned, strækkes til i hvert fald slutningen af juli, og måske ind i august,« siger Anne Poulsen og fortsætter:

»Sådan er vores hverdag. Derfor står vi hver eneste dag over for en række valg: Skal vi give det hele ud på én gang? Skal vi give mindre end det, folk har brug for, så maden holder længere? Skal vi give mad til færre mennesker? For de tusindvis af kolleger, for hvem det her er hverdag, er det meget ubehagelige dilemmaer. Og smertefulde valg hver gang. Den vinkel havde vi også meget gerne drøftet med TV2. Hvis de altså havde givet os muligheden for det.«

Tantholdt: Jeg er ekstremt stolt over den historie

Rasmus Tantholdt afviser kritikken af tv-indslaget. Han mener tværtimod, at FN forsøger at spinne historien.

»Jeg er ekstremt stolt over den historie og synes, det er en af de vigtigste, vi overhovedet har lavet,« siger Tantholdt til journalisten.dk på en telefon fra Syrien.

»Når du går op imod FN-systemet og laver kritiske indslag, så skal jeg lige love for, at det vælter ned med forskellige spindoktorer og alle mulige andre, der bestormer dig med anklager om snyd og svindel. Jeg har sjældent oplevet sådan en maskine, der bliver sat i gang for at forhindre, at en historie kommer frem,« fortsætter han.

Rasmus Tantholdt tvivler også på, at det "kun" var 7 procent af fødevarerne på lageret, der havde ligget der i tre måneder.

»Til at begynde med nægtede FN, at der havde ligget nogen som helst form for mad på det lager i mere end to uger. Jeg fik dem så til at indrømme, at det var løgn. Der havde ligget mad i meget lang tid. Anne Poulsen hævder nu, at der "kun" har ligget 573 tons mad siden april. På TV 2 mener vi så, at 573 tons mad er "et bjerg af mad", og derudover har vi dokumentation for, at der har ligget over 2000 ton. Det var, hvad vi kunne nå at dokumentere, inden vi blev smidt ud,« siger han.

»Det er enormt underholdende at høre på FN, der starter med at sige til mig, at det er 0 procent, der har ligget der i tre måneder. Så bliver det 4 procent, og nu er det så 7 procent. Jeg glæder mig, til hun siger, at det var 20 eller måske 50 procent af den mad på lageret, der havde ligget i tre måneder. Det er dybt utroværdigt,« fortsætter Rasmus Tantholdt.

Tantholdt: FN er ikke til at stole på

Han stoler helt grundlæggende ikke på de tal, FN og Anne Poulsen melder ud.

»Forestil dig, at du render rundt på et gigantisk lager med enormt meget mad. Jeg fandt fire lagerrapporter på pallerne, hvor der på hver af dem stod, at 573 tons mad var leveret i april. Altså over 2000 ton. Tror du, at jeg helt tilfældigt var gået hen til lige præcis de fire rapporter med mad fra april, og at der på alle de hundrede andre rapporter på hele det lager, stod at resten af maden var ankommet senere?« spørger han.

Anne Poulsen nævner, at de 573 tons mad reelt var "uegnet som akut fødevarehjælp for underernærede børn, der i den aktuelle situation var WFP's største prioritet." Så kunne det vel ikke have været brugt til at brødføde de mennesker, der sultede ikke så langt derfra?

»Hvis du taler med de somaliere, jeg mødte i flygtningelejrene, så har de en lidt anden udlægning. De ville utrolig gerne have fat i de poser med majs. Det kan godt være, Anne Poulsen ikke mener, der var brug for den mad, men det syntes de altså selv. De var rasende på FN, fordi de udmærket vidste, at der stod paller med majs lige nede på lageret på havnen.«

Den eneste del af kritikken, som Rasmus Tantholdt imødekommer, handler om formuleringen "et hidtil skjult nødhjælpslager". Han er enig i, at formuleringen er forkert.

»Jeg har aldrig nogensinde sagt, at det er skjult. Jeg har bare sagt, at det er et lager på havnen. Jeg har måske sagt, at det ikke er tilgængeligt for pressen, men det er også rigtigt, for vi måtte snyde os ind.«

Så det er en fejl i TV 2s omtale af indslaget?

»Nej, det er fordi, TV 2 citerer TvFestivalens begrundelse for, at jeg vandt prisen. Jeg kan kun stå inde for, at lageret er skjult for pressen, for vi kunne ikke få lov at komme ind, men jeg har aldrig selv brugt ordet skjult.« 

Tantholdt understreger i øvrigt, at det ikke er ham, der er afsender på kritikken.

»Det er jo ikke mig, der kritiserer FN. Jeg talte med Somalias præsident, som forholdt sig til historien. Interviewet med ham blev også bragt i udsendelsen, men var ikke med i indslaget på TvFestivalen. Han kritiserede også FN for at have så meget mad stående nede på havnen. Jeg talte også med folk i flygtningelejre. Jeg formidler som journalist en vrede fra den somaliske befolkning og præsident.«

Journalister er velkomne hos FN 

Tilbage til Anne Poulsen.

Rasmus Tantholdt oplyser, at FN først har sagt til ham, at 0 procent af fødevarerne havde ligget der i tre måneder. Så fik han tallet 4 procent oplyst – og nu tallet 7 procent. Er det korrekt?

»Jeg kan ikke på stående fod svare på, hvilke tal TV 2 fik hvornår. Jeg ved blot, at vi gjorde alt, hvad der stod i vores magt for at give TV 2 de oplysninger, de bad om. Det er muligt, at den pågældende kollega, som Rasmus Tantholdt har snakket med, ikke havde de seneste opdaterede oplysninger på rede hånd. Mad i meget store mængder går ind og ud af vores lagre hver eneste dag,« siger Anne Poulsen.

Men hun mener, at TV 2 burde have givet hende og hendes kolleger mulighed for at undersøge tallene til bunds.

Anne Poulsen afviser samtidig, at der var 2000 tons mad på lageret, der havde ligget i tre måneder. Rasmus Tantholdt fandt fire lagerrapporter, og på hver af dem var beskrevet 573 tons mad. Men alle fire rapporter handlede om samme leverance og ikke fire forskellige, siger Anne Poulsen.

Tantholdt fortæller, at det ikke var muligt for dem at komme ind på lageret. Derfor måtte de snyde sig ind. Men du siger, at I gerne ville have lukket dem derind..?

»Nu er det FNs Fødevareprograms lager, og derfor er det jo oplagt, at man henvender sig til os for at få adgang. Mig bekendt fik ingen af mine kolleger i Fødevareprogrammet en henvendelse fra TV 2, om de måtte se det lager. Som nævnt ville WFP med stor glæde have imødekommet en anmodning fra TV2 om at besøge vores lager.«

»Og lad mig understrege, at der ikke er og aldrig har været noget hemmeligt over vores fødevarelagre. Vi har haft talrige journalister og fotografer på besøg i vores fødevarelager – i Mogadishu såvel som i alle de andre lande, vi arbejder i.«

Du kan se det omstridte indslag på TV 2s hjemmeside her

Kommentarer
12
Jytte Kjærgaard
27.08.12 13:06
Re: FN i skarp kritik af Rasmus Tantholdts vinderklip

Ja, fakta kan ødelægge selv den bedste historie. Det er set før. Men at afvise fakta så kategorisk som Rasmus Tantholdt gør her er bekymrende. Udlandsjournalister er åbenbart særlig følsomme overfor kritik. Jeg fornemmer skyggen af  en Nybroe.

Fremhævet af Journalisten
Rasmus Tantholdt
27.08.12 16:04
Re: FN i skarp kritik af Rasmus Tantholdts vinderklip

Kære Jytte

 Du skriver, at det er bekymrende, at jeg afviser fakta. Hvor ved du fra, hvad der er fakta? Har du set lagerrapporterne? Har du været på lageret? Har du talt med lagerarbejderne på nødhjælpslageret? Har du talt med de somaliske nødhjæpsorganisationer? Har du talt med de somaliske flygtninge? Har du talt med den somaliske præsident? Eller har du kun læst et indlæg fra en person bag et skrivebord hos FN i Danmark, som aldrig selv har været på det lager, men som har tallene på sin computer?  

Jeg har talt med lagerarbejderne, som fortalte mig, at en stor del af maden på nødhjælpslageret, havde stået der i tre måneder. De var ret forargede og undrede sig over, at de ikke havde fået ordre om, at udlevere de mange tons mad. Tror du ikke på dem? Jeg har været på lageret, hvor jeg har set fire lagerrapporter, hvoraf det fremgik, at over 2000 tons havde stået der i over tre måneder. Jeg nåede ikke at se flere lagerrapporter, fordi jeg blev smidt ud af lageret, da vi, trods flere henvendelser, ikke havde fået tilladelse til at være der. 2000 tons er fire gange så meget mad, som Anne Poulsen påstår, efter først at have benægtet, har stået der i over tre måneder. Tror du ikke på mig, og de lagerrapporter, som jeg fremlagde som dokumentation? De somaliske hungersnødsramte flygtninge fortalte mig, at de enormt gerne ville have fat i den mad, der stod på havnen. Tror du ikke på dem? Den somaliske præsident kritiserede FN for, at have så meget mad stående på havnen i alt for lang tid. Tror du ikke på ham? Lokale nødhjælpsorganisationer kritiserede FN for at have så meget mad stående på havnen i så lang tid. Tror du ikke på dem? Åbenbart ikke.

Hvis du vil vide lidt mere om FN i Somalia kan du jo høre P1's Orientering om rapporten, der dokumenterer, hvordan FN samarbejder med korrupte og kriminelle transportfirmaer i Somalia, og så kan du sidde og tænke lidt over, om der MÅSKE kunne være en lille bitte mulighed for, at en person bag et skrivebord i Danmark, ikke nødvendigvis ved, hvor meget mad, der har står hvor længe på et nødhjælpslager i Mogadishu.

Her et et link: http://www.dr.dk/P1/orientering/indslag/2010/03/12/143344.htm

Fremhævet af Journalisten
Jan August Hillers
27.08.12 22:13
Re: FN i skarp kritik af Rasmus Tantholdts vinderklip
Jeg ttror på dig, Rasmus. Den historie minder jo om så mange andre. Måske skulle de klare sig selv og dermed selv finde langsigtede løsninger. Kynisk på den korte bane, men nødvendig på den lange.
Fremhævet af Journalisten
Bo Østlund
28.08.12 04:21
Re: FN i skarp kritik af Rasmus Tantholdts vinderklip

Netop détte herunder lyder vel ganske troværdigt, Rasmus?
Hvorfor skulle de få lige nøjagtig 573 tons mad, som jo er et skævt tal, fire gange?
Vil du helt afvise dén pointe? Og i givet fald hvorfor?

'Anne Poulsen afviser samtidig, at der var 2000 tons mad på lageret, der havde ligget i tre måneder. Rasmus Tantholdt fandt fire lagerrapporter, og på hver af dem var beskrevet 573 tons mad. Men alle fire rapporter handlede om samme leverance og ikke fire forskellige, siger Anne Poulsen.'

Fremhævet af Journalisten
Anne Poulsen, WFP
28.08.12 06:47
Re: FN i skarp kritik af Rasmus Tantholdts vinderklip

På baggrund af Rasmus Tantholdts reaktion på WFP’s kommentar tilbage til det, sagen drejer sig om: nemlig at TV2 i indslaget 26. juli 2011 illustrerer historien om ”bjerge af mad”, der angiveligt skulle ha’ stået på lageret i Mogadishu siden 26. april, med billeder af 9.000 tons mad. Uden at gøre opmærksom på, at 8.500 tons ud af disse 9.000 netop var blevet modtaget på vores lager.

Som sagt:

Rasmus Tantholdt bliver 24. juli – altså to dage før indslaget bliver bragt - briefet af min kollega i Mogadishu. Dels over telefonen, dels under et personligt møde. Her får han blandt andet at vide, at WFP netop har modtaget denne meget store leverance af fødevarer.

WFP fremlægger 26. juli 2011 yderligere dokumentation for TV2 i form af en lagerrapport, som viser bevægelserne ind og ud af lageret i perioden april – juli 2011. Heraf fremgår det dels, at der er modtaget 8.500 tons fødevarer på lageret 5. – 17. juli, dels at der kontinuerligt er blevet uddelt fødevarehjælp fra vores lager i denne periode.

Der er således ”kun” tale om 573 tons – altså under 7 % af de fødevarer, vi ser på TV2’s optagelser - der har ligget på lageret siden april. Det medgiver Rasmus Tantholdt i øvrigt også 27. juli i en efterfølgende mailkorrespondance med undertegnede. Det er også det tal (500 tons), Rasmus Tantholdt selv bruger, da han 31. juli i Berlingske skriver om sin reportagerejse til Mogadishu: ”De har ikke kræfter til at græde mere”.

At man på TV2 mener, at 573 tons mad er ”et bjerg af mad” anfægter jeg ikke. Men jeg anfægter, at man viser billeder af et fødevarelager, hvor der ligger 9.000 tons mad. At man hævder, at der er tale om ”bjerge af mad”, der har ligget på lageret siden april imens ”der få hundrede meter derfra, der dør folk af sult.” Og at man ikke bibringer seerne den helt væsentlige oplysning, at 8.500 tons af disse fødevarer netop er modtaget på lageret. Og at der i virkeligheden kun er tale om en lille del, mindre end syv procent, der har ligget på lageret siden april.

Rasmus Tantholdt hævder desuden, at lageret ikke var tilgængeligt for pressen og at han måtte snyde sig ind. Det var der nu ingen grund til. Havde han spurgt WFP, så havde vi med stor glæde inviteret indenfor. Lige som vi har gjort med mange andre journalister og fotografer. Det ville som sagt også have givet os muligheden for at forklare tingene i rette kontekst. Men mig bekendt fik ingen af mine kolleger i Mogadishu en henvendelse fra TV2 om at måtte besøge lageret. Vi ville også meget gerne have vist TV2 nogle af vores fødevareoperationer i Somalia. Faktisk var vi rigtig glade for, at TV2 havde valgt at sende et reporterhold til Mogadishu under en af de største sultkatastrofer i nyere tid. Således skrev jeg til Rasmus Tantholdt 21. juli – på opfordring fra TV2’s udlandsredaktion – med invitation til at kontakte mine kolleger i Mogadishu og med relevante navne og numre. Jeg hører ikke fra Rasmus Tantholdt førend 26. juli, hvor jeg får besked om, at jeg vil blive ringet op af TV2 med invitation til WFP om samme aften at komme i studiet og kommentere historien.

Som opfølgning til historien 26. juli bliver WFP’s talsmand interviewet (båndet) to gange af TV2. Dels til 22-nyhederne samme aften. Det interview droppes. Og dels til 19-Nyhederne den 27. juli. Dette interview droppes også uden yderligere forklaring. Den annoncerede opfølgning 27. juli droppes i øvrigt helt. Der kommer i det hele taget aldrig yderligere opfølgninger. Det kan undre, når historien ifølge Rasmus Tantholdt ”er en af de vigtigste, vi overhovedet har lavet.”

Havde det forholdt sig, som Rasmus Tantholdt påstod i indslaget 26. juli, så havde der jo været tale om en international humanitær skandale af enorme proportioner. Som burde være blevet breaking i ind- såvel som udland. Det blev den ikke. Den blev lagt død allerede dagen efter.

Historien dukker først op igen i forbindelse med Korrespondenterne. Og nu senest som nomineret/vinder af årets ”Bedste Nyhedshistorie”. Uden dog, at der er blevet gjort forsøg på at rette op på det forvrængede billede, som indslaget 26. juli 2011 gav. Og det er dybt skuffende.

Fremhævet af Journalisten
Henrik Berg
28.08.12 07:26
Re: FN i skarp kritik af Rasmus Tantholdts vinderklip

573 tons passer givetvis på x antal paller med vegetabilsk olie. Til sammenligning kan jeg oplyse at 200 standard paller med USAID vegetabilsk olie vejer 591 metriske tons. De paller kommer med 5 lag af 6x4 kasser, der hver indeholder 6x4 liter vegetabilsk olie. Hver kasse vejer 24,5kg og hver palle vejer 2958kg. Hvis WFP bruger plastikdunke i stedet for metaldunke (der er argumenter både for og imod begge dele), sparer de ca. 1kg pr. kasse og kommer meget tæt på 573. Det er selvfølgeligt alt sammen spekulationer, men forhåbentligt illustrerer det min pointe, nemlig at 573 sagtens kan være et dejligt rundt tal, men at det handler om at finde den rette kontekst.

Og det med konteksten bringer mig til en anden pointe: Rasmus Tantholdt peger på paller med vegetabilsk olie, men omtaler "olie og andre produkter", men inventarlisten med varer der er ankommet 30/4 hænger på en palle, der så vidt jeg kan se kun har vegetablisk olie.

Måske lidt konspiratorisk, er det nærlæggende at spørge såvel Anne som Rasmus om hvad de 573 tons mad rent faktisk dækker over?

For selv om jeg ikke er ekspert i næring, så tvivler jeg på, at der er majs (-blandinger), der ligefrem er så uegenede "som akut fødevarehjælp for underernærede børn", at de ikke skulle kunne bruges? Omvendt kan det måske godt være, men hvis det skulle være tilfældet, hvor stor er så sandsynligheden for at en tilfældig somalisk lagerarbejder og en ditto sulten mor ved det? For dem er "mad nok bare mad". 

Fremhævet af Journalisten
Henrik Berg
28.08.12 07:29
Re: FN i skarp kritik af Rasmus Tantholdts vinderklip

Hej Anne,

Hvad består de 573 tons, der har været på lagret siden april af?

Ovenfor oplyser du at de 573 tons er majs, mens det Rasmus fremviser, der har været på lagret siden april, er vegetabilsk olie.

Måske er det begge dele, der er indkluderet i de 573 tons, eller er der 573 tons majs, plus en mængde vegetabilsk olie, således at tallet rent faktisk er større?

MVH Henrik 

Fremhævet af Journalisten
Anne Poulsen
28.08.12 07:42
Re: FN i skarp kritik af Rasmus Tantholdts vinderklip

Hej Henrik.

Som jeg skriver i min oprindelige kommentar, så var der udover et parti vegetabilsk olie 573 tons fødevarer på lageret. Og disse 573 tons bestod af majs.

MVH Anne

Fremhævet af Journalisten
Rasmus Tantholdt
28.08.12 09:32
Re: FN i skarp kritik af Rasmus Tantholdts vinderklip

Hej Bo

 Ja, det vil jeg helt afvise, da der selvfølgelig ikke var nøjagtig 573 tons tilbage på hver lagerseddel, men i alt over 2000 tons på de fire, jeg nåede at se, hvoraf den ene var på 573 tons. Disse fire lagersedler bestod sf majs. Ikke olie, som var en femte lagerseddel. 

Fremhævet af Journalisten
Rasmus Tantholdt
28.08.12 09:36
Re: FN i skarp kritik af Rasmus Tantholdts vinderklip

Hej Henrik

 De 573 tons er majs. Det fremgår også af den lagerseddel, som jeg nåede at tage et billede af. Olien var en anden lagerseddel.

 

Fremhævet af Journalisten
Mikkel Bonnesen
28.08.12 09:48
Re: FN i skarp kritik af Rasmus Tantholdts vinderklip

Hej Anne

Når du er så lodret uenig i historien, har I så klaget til Pressenævnet?

Mvh

Mikkel 

Fremhævet af Journalisten
Anne Poulsen
29.08.12 07:29
Re: FN i skarp kritik af Rasmus Tantholdts vinderklip

Hej Mikkel,

Nej, det har vi ikke. Formålet for os har alene været at fremlægge kendsgerninger og således anskueliggøre sagens rette proportioner.

Mvh

Anne

Fremhævet af Journalisten
Denne artikel er lukket for kommentarer.
keyboard_arrow_up
Tilbage til toppen