Efter Bornholms Tidende i sidste uge annoncerede en sparerunde på avisen som følgende af svigtende annoncesalg, melder flere lokalmedier, at annoncemarkedet stadigvæk ikke er på højde med før corona.
Det skriver Mediawatch.
Hos Mediehusene Midtjylland, der udgiver Herning Folkeblad og Midtjyllands Avis, fortæller chefredaktør og administrerende direktør Alex Nielsen, at det går for langsomt med at få annonceindtægterne op i omdrejninger igen:
”Vores start på året er et langsommere indtræk end forventet. Corona-eftervirkningerne på især annonceomsætningen varer længere, end vi estimerede i forsommeren; og dermed har omsætningen endnu ikke mødt forventningerne,” oplyser Alex Nielsen til Mediawatch.
Også i Nordjylland er der stadig plads til forbedring, fortæller administrerende direktør i Det Nordjyske Mediehus Morten Vinther Jensen til Mediawatch:
”Vi er som andre mediehuse ramt på annonceomsætningen, selv om det har rettet sig noget post corona, men det understreger bare behovet for at vækste yderligere på vores digitale agenda. Så vi forfølger ufortrødent vores strategi med fokus på den digitale transformation.”