Nyhedsoverblik

data_usage
chevron_left
chevron_right
14:27 10.05.2022 Sandra Kaarsgaard

Finansforbundet: Djøf har taget vores slogan

Finansforbundet: Djøf har taget vores slogan

PR foto

Finansforbundet kunne genkende sig selv i Djøfs nye kampagne, da fagforeningen i april lancerede en ny brandstrategi.

Det skriver Mediet Markedsføring.

Ifølge områdechef for kommunikation og markedsføring i Finansforbundet, Rasmus Breum Mariegaard, har Finansforbundet nemlig brugt sloganet – ”Et arbejdsliv i bevægelse” – til alt fra mailsignaturer til outdoorreklamer siden september 2020.

Som udgangspunkt ser Finansforbundet på Djøfs brug af ordlyden lidt som et banklån fra Finansforbundets bankansatte medlemmer, men Rasmus Breum Mariegaard vil ikke udelukke at række ud til Djøf.

”Det er bare lidt kikset – ligesom hvis man dukker op i det samme tøj til en fest,” siger Rasmus Breum Mariegaard til Dansk Markedsføring.

Hos Djøf mener Lotte Braagaard, der er chef for marketing og kommunikation, ikke, at Djøf er blevet inspireret til ordlyden. Fagforeningen kendte til Finansforbundets slogan inden udviklingen af Djøfs nye brandstrategi.

Hun mener ikke, Djøf bruger det som slogan, men at det i stedet er en overskrift for et tema, som fagforeningen ønsker at sætte fokus på, gennem det nye eventformat: Djøf agenda.

”Ifølge Markedsføring står &Co bag Finansforbundets brandkampagne fra 2020, mens Boye & Spellerberg står bag Djøfs nye brandstrategi.

SENESTE NYT

Flere nyheder