Financial Times klar med styrket weekendmagasin

Danske dagblade har ofte skelet voldsomt til britiske avisers weekendtillæg, når de har udviklet deres egne magasiner. Pleasure fra Børsen er blot et eksempel. Nu er Financial Times klar med nyt look og indhold i weekenden.

Danske dagblade har ofte skelet voldsomt til britiske avisers weekendtillæg, når de har udviklet deres egne magasiner. Pleasure fra Børsen er blot et eksempel. Nu er Financial Times klar med nyt look og indhold i weekenden.

Lørdag er den nye søndag. Sådan lyder det i hvert fald i den britiske dagbladsverden, hvor der bliver satset stadig flere kræfter på at udvikle indholdet.

Og nu vækker et nyt fremstød fra Financial Times opsigt. Avisens glittede magasintillæg sammen med Weekend FT er blevet shinet op, og antallet af sider er tilmed blevet øget, så det nu er oppe på 48 sider.

Dertil kommer, at journalistikken er blevet styrket, oplyser Financial Times til the Guardian. Flere af avisens prisvindende stjerneskribenter er samtidig sat af til at skrive til lørdagsudgaven – heriblandt Gillian Tett og Lucy Kellaway. Og man har hentet en ny redaktør fra the New Statesman, Sue Matthias, til at sørge for den rigtige linje. Endelig er der sat 1 mio. pund af til en reklamekampagne, hvor sloganet for den nye udgave af Weekend FT lyder: "Smart but Casual".

Det nye weekendmagasin er på gaden på lørdag, og fremstødet er blot et af mange, der skal styrke Financial Times i weekenden.

Magasinet udkommer dog stadig ikke sammen med Financial Times i Danmark, men er forbeholdt læserne i Storbritiannien.

0 Kommentarer