Isabella Hindkjær, chefredaktør på Femina. Mathias Eis/Ritzau Scanpix
Mediet Femina er vokset 160 procent på to år, skriver ansvarshavende chefredaktør Isabella Hindkjær i et opslag på LinkedIn.
Her fortæller hun også, at mediet havde rekordmange sidevisninger i juli måned, hvor man ifølge mediets egen opgørelse nåede 9 millioner sidevisninger.
Ifølge chefredaktøren skyldes det blandt andet, at mediet har ændret dets redaktionelle fokus:
”De seneste år er der blomstret et digitalt community op omkring femina.dk, som er fuldt af fantastisk feministisk kampgejst, og som er med til at præge, forme og give retning til vores medie. Og som stiller krav til os og gør femina.dk bedre og skarpere hver dag,” lyder det blandt andet.
Opgørelsen af sidevisninger kan være forskelligt fra medie til medie, men ifølge Toplisten, som leveres af Danske Medier Research, har Femina også haft betydelig fremgang. Juli sidste år havde mediet 3,2 millioner sidevisninger, hvilket i juli 2022 var vokset til 7,2 millioner sidevisninger. Det svarer til en vækst på 125 procent på et år.