FDIM: Netannoncering sætter ny vækstrekord

Annoncørerne lægger stadig flere og flere penge på internettet i et stadigt stigende tempo.

Annoncørerne lægger stadig flere og flere penge på internettet i et stadigt stigende tempo.
Bannerannoncer tegner sig for 185 millioner kroner i omsætning i tredje kvartal i år, hvilket er en vækst på 69 procent sammenlignet med samme kvartal 2006.
Det er den største vækstprocent i fem år, skriver Foreningen Danske Internetmedier (FDIM) i en pressemeddelelse om den seneste kvartalsopgørelse.

"Bannermarkedet er fortsat i rivende udvikling. At vi nu nærmer os en vækst i samme størrelsesorden som den gang markedet var helt i bund og begyndte at røre på sig igen er et tegn på, at vi endnu ikke har nået toppen. De seneste meldinger fra oktober sige, at flere medier havde omsætningsrekord den måned, så det tegner fortsat rigtig godt for hele 2007," siger Christian Peytz, formand for FDIM.

Christian Peytz hæfter sig ved, at valget har givet bannerannoncerne et skub fremad.
'Flere partier har udnyttet de muligheder bannere giver med eksempelvis video og dialogbaseret kommunikation. Det giver både mere levende bannere og mulighed for at få det optimale ud af netannoncering," siger Christian Peytz.

FDIM opgør annonceomsætningen på kvartalsbasis på baggrund af indrapporteringer fra foreningens medlemmer samt et estimat for det øvrige marked.

I USA som har været foran Danmark, når det gælder netannoncering er der dog nu tendens til en noget lavere vækst. De seneste tal fra USA viser en kvartalsvækst på 25 procent, når man sammenligner tredje kvartal i år med samme kvartal sidste år.

0 Kommentarer