Nina Ewald, fotojournalist:
»Det er meget forskelligt. Når jeg først har afleveret, er der ikke mange, der giver ordentligt feedback. Hvis der er noget, der er gået helt galt, skal jeg nok få det at vide, men generel feedback og positive tilbagemeldinger kniber det mere med. Hvis en redaktør bare synes, at jeg ikke lige har ramt plet, hører jeg ikke noget. Så risikerer jeg, at de ikke vender tilbage. Det ville være godt med en evaluering.«
Randi Sandbeck, journalist
»Det sker måske én ud af 10 gange, at jeg hører noget. Det mest almindelige er, at jeg bare leverer og får min betaling. Jeg er nok mere omhyggelig med mine ting som freelancer, for hvis det ikke er ordentligt, hører jeg ikke noget, men får måske heller ikke den kunde igen. Jeg har dog et par gode featureredaktører, som er gode til at komme med feedback.«
1 Kommentar
Du skal være logget ind med dit DJ-login for at kunne kommentere på artiklen.
Kender det godt. I den fase hvor jeg skriver artiklen, kommer der ofte mails om fx illustrationer eller en ekstra boks - og om hvor fantastisk vigtigt det er, at den bliver afleveret næsten før jeg har interviewet kilderne.
Vedhæft filer - tryk på knappen.
Pyha - jeg nåede det, oven i købet før det tidspunkt, jeg oprindelig havde lovet.
Så kommer næste fase - der hvor red.sek. har fået det hele i hænde. Mon den skal kortes ned? Passer illustrationerne i layoutet? Har jeg leveret den vinkel, han ønskede? Eller sidder det hele i øjet?
Nu ophører strømmen af emails og telefonopkald. Er min email overhovedet nået frem? Mon bladet stadig eksisterer...?
Larmende tavshed.
Desværre er dette ganske normalt. Derfor bliver jeg altid positivt overrasket, når det lykkes at have en frugtbar dialog gennem hele forløbet. Når han/hun rent faktisk samarbejder.
Tavsheden har ingen sammenhæng med kvaliteten. Umælende redaktører har (efter lidt research) vist sig at være glade og tilfredse, mens talende redaktører nogle gange har leveret kritisk feedback.