Nyhedsoverblik

data_usage
chevron_left
chevron_right
08:12 29.07.2021 Christian Lindhardt

Facebook spinder guld på prisstigninger på reklamer

Facebook har i det seneste kvartal taget næsten 50 procent mere for sine reklamer end i samme periode sidste år. Det skriver Ritzau.

Det har øget selskabets omsætning og næsten fordoblet nettoresultatet, viser selskabets regnskab for andet kvartal.

Facebook, som også ejer store sociale medier og beskedplatforme som Instagram, WhatsApp og Messenger, øgede omsætningen med over 50 procent til 28,6 milliarder dollar i kvartalet.

Nettoresultatet – overskuddet når alle regninger er betalt – blev mere end fordoblet til 10,4 milliarder dollar. Omsætningen er for langt hovedparten skabt af reklameindtægter, der er så godt som den eneste indtægtskilde.

”Væksten i indtægter fra reklame var drevet af en stigning i prisen på 46 procent per reklame sammenlignet med samme periode sidste år samt en stigning på seks procent i antallet af reklamer leveret,” skriver Facebook i regnskabet.

På trods af at Facebook har mindre tag i yngre mennesker, der søger mod andre platforme, steg antallet af aktive, daglige brugere på dets platforme til 1,9 milliarder i kvartalet – en stigning på syv procent sammenlignet med samme periode sidste år.

SENESTE NYT

Flere nyheder