
”Til de af jer, som allerede har besluttet jer og bare gerne vil have valget overstået; vi hører jer – derfor introducerer vi også muligheden for at slå politiske reklamer fra,” skriver Mark Zuckerberg i sit indlæg Foto: Erin Scott/Reuters/Ritzau Scanpix
Sidste efterår annoncerede Twitter, at man vil bandlyse politiske reklamer på det sociale medie. Og nu følger Facebook trop.
I et indlæg i det amerikanske medie US Today skriver Facebooks chef, Mark Zuckerberg, at amerikanske facebookbrugere frem mod præsidentvalget i efteråret vil kunne slå politiske reklamer fra via indstillingerne på det sociale medie.
”Til de af jer, som allerede har besluttet jer og bare gerne vil have valget overstået; vi hører jer – derfor introducerer vi også muligheden for at slå politiske reklamer fra,” skriver Mark Zuckerberg i sit indlæg.
Udrulningen af den nye mulighed begynder allerede i dag i USA. Og senere på året vil Facebook også tilbyde muligheden til facebookbrugere i andre lande.
Indlægget kommer, efter at Facebook den seneste tid har fået hård kritik for at tillade reklamer fra politikere, der indeholder falske informationer.
I maj lod Facebook en række indlæg fra Donald Trump stå på det sociale medie, selv om Twitter havde mærket samme indlæg, der handlede om brevstemmer, som ’vildledende’, da de var i strid med fakta.
Kort efter skred Twitter igen ind over for den amerikanske præsident, da han tweetede om urolighederne i Minneapolis.
”Dette tweet overtræder Twitter-reglerne om forherligelse af vold,” skrev Twitter under præsidentens tweet, hvor det samtidig blev understreget, at det er i offentlighedens interesse, at det fortsat er tilgængeligt.
0 Kommentarer
Du skal være logget ind med dit DJ-login for at kunne kommentere på artiklen.