Nyhedsoverblik

data_usage
chevron_left
chevron_right
12:42 18.05.2021 Mads Allingstrup

Få gider at blive tracket på iPhone

Blot fem procent af de amerikanske iPhone-ejere og 14 procent globalt har takket ja til at blive tracket på tværs af apps efter opgraderingen til den nye version af iOS, 14.5.

Tracking bruges ellers til reklamer, og det har hidtil været yderst nyttigt for reklamenetværk, at de kan overvåge brugerens færden på tværs af apps og dernæst servere reklamer for brugeren, der passer til brugerens adfærd og interesser.

Med den nye version af iOS skal apps spørge om lov, når de vil tracke brugerne til reklameformål – og det har brugerne altså ikke umiddelbart set en fordel i at deltage i. Det viser data fra Flurry Analytics.

Det er kun første gang, man åbner en app, man skal svare nej tak – derefter huskes indstillingen. Man kan også gå til telefonens indstillinger og slå al tracking fra.

SENESTE NYT

Flere nyheder