Fremover vil Erhvervsbladet satse mere på sin hjemmeside, så dækningen i avisen tager udgangspunkt i det indhold, der har været bragt på nettet, og videreudvikler det derfra. Det oplyser chefredaktør Lisbeth Knudsen.
Samtidig med, at fødekæden mellem avis og net bliver vendt, så det er nettet, der kommer først, bliver Erhvervsbladet.dk fra næste uge omdannet til et virtuelt fællesskab for bladets målgruppe af små og mellemstore virksomheder, hvor brugerne kan læse nyheder, udveksle erfaringer og få rådgivning.
Indholdet på nettet kommer dermed til at bestå dels af journalisternes artikler, dels af indhold leveret fra brugerne, og ud fra dette skal avisen sammensættes.
»Dermed får vi en mere levende avis, og vi får flere nyheder, fordi brugerne også leverer nyheder, og dermed får vi en helt anden nærkontakt til lige præcis Erhvervsbladets målgruppe, end vi har haft på den traditionelle måde,« siger chefredaktør Lisbeth Knudsen.
Erhvervsbladet er en del af Berlingske Tidendes erhvervsredaktion. På hele Berlingske Tidende satser man generelt på en 'web first-strategi'.
»Vi går nu et skridt videre med Erhvervsbladet, hvor vi laver den ultimative webstrategi,« siger Lisbeth Knudsen.
Erhvervsbladet.dk vil blive drevet af en gruppe på Berlingskes erhvervsredaktion, som ud fra indholdet på hjemmesiden skal sammensætte papirudgaven.
Økonomisk ser der også ud til at være fordele ved at omdanne avisen til et produkt af et internetfællesskab for Erhvervsbladets læsere. Lisbeth Knudsen ser især muligheder i, at det er en meget præcist defineret målgruppe.
»Det er et sted, hvor der annoncemæssigt er en høj grad af målgrupperelatering, så der vil være nye markeder på nettet, der passer præcist til denne målgruppe,« siger Lisbeth Knudsen.
0 Kommentarer
Du skal være logget ind med dit DJ-login for at kunne kommentere på artiklen.