Enhedslisten udsat for miniangreb i seneste valgkamp

”Vi har indskrænket mængden af mennesker, der har adgang til at administrere vores platforme,” siger Mads Tanghøje, leder af presse og kommunikation, Enhedslisten
  • Foto: Enhedslisten
    Enhedslisten sætter ekstra ressourcer af under dette års valgkamp til at kunne håndtere situationer som den, der opstod under sidste valgkamp.
23.01.2019 · 13:20

I Enhedslisten fortæller leder af presse og kommunikation Mads Tanghøje, at partiet var udsat for et hackerangreb i lille skala under folketingsvalget i 2015. Igennem flere timer blev partiets facebookvæg spammet med det samme opslag igen og igen. Tilsyneladende af tyrkiske nationalister. 

”De skrev negativt eller meget kritisk om, at vi i vores politik har støttet kurderne. De ville skabe kaos på den måde, at alle opslag, vi havde lavet, blev fyldt med deres kommentar, så man ikke kunne læse andre kommentarer på vores facebookvæg,” siger Mads Tanghøje.

Det var i 2015. Ved folketingsvalget i 2019 tager partiet flere forbehold, blandt andet for at undgå hacking.

”Vi har indført to-faktor-godkendelse ved logins for dem, der har adgang til at redigere vores platforme. Så der har vi øget sikkerheden i forhold til tidligere. Og så har vi indskrænket mængden af mennesker, der har adgang til at administrere vores platforme, simpelthen for at mindske truslen for, at vores sider kan blive hacket igennem én person,” siger Mads Tanghøje.

Han fortæller, at Enhedslisten desuden sætter ekstra ressourcer af under valgkampen til at kunne håndtere situationer som den, der opstod under valgkampen i 2015. Derimod forventer han ikke, at partiet vil tage ekstra forbehold for at bruge indhold fra sociale medier i forhold til, hvad de allerede er vant til at gøre.

”Vi vil selvfølgelig være kildekritiske og tjekke: Hvor kommer det her fra? Især hvis der er kilder, vi ikke kender, så vil vi være meget, meget påpasselige. Men vi er i forvejen meget forsigtige med, hvad vi bruger, så på den måde kommer vi ikke til at gøre mere, end vi gør i forvejen,” siger Mads Tanghøje.
 

Magasin: 

Kommentar

CAPTCHA
Dette er en test for at sikre at du ikke er en robot der blot spammer kommentarsporet.

Seneste jobopslag

JA, DU SKAL ARBEJDE HÅRDT HER!

TV 2
Ansøgningsfrist: 10.03

Digital avisredaktion søger to barselsvikarer

Kristeligt Dagblad
Ansøgningsfrist: 18.03

Pressemedarbejder

Dansk Flygtningehjælp
Ansøgningsfrist: 25.02

Pressechef til pædagogernes fagforening

BUPL - BØRNE- OG UNGDOMSPÆDAGOGERNES LANDSFORBUND
Ansøgningsfrist: 08.03

Er du DR’s nye digitale madjournalist?

DR
Ansøgningsfrist: 24.02

Kommunikationschef

Økologisk Landsforening
Ansøgningsfrist: 06.03

Kommunikationschef

VIVE - Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd
Ansøgningsfrist: 04.03

Adjunkt til Kommunikationsuddannelsen på Danmarks Medie- og Journalisthøjskole

Danmarks Medie- og Journalisthøjskole (DMJX)
Ansøgningsfrist: 01.03

Pressechef med blik for et af Danmarks vigtigste erhverv

Landbrugsstyrelsen
Ansøgningsfrist: 03.03

Kommunikationsmedarbejder

Diabetesforeningen
Ansøgningsfrist: 22.02

Redaktør til Roskilde Festivals mediehus

Roskilde Festival
Ansøgningsfrist: 03.03

Webredaktør (Barselsvikar) til Kommunikation på Københavns Universitet

Københavns Universitet
Ansøgningsfrist: 04.03

Skrivende redaktør til nyt magasin

Efterskoleforeningen
Ansøgningsfrist: 24.02

Marketing- og kommunikationsmedarbejder

Naturhistorisk Museum Aarhus
Ansøgningsfrist: 22.02