Webmedier

e-avisen lykkes, hvor nettet har fejlet

“Et nyhedsoverblik behøver ikke betyde, at de seneste nyheder tikker ind på skærmen, mens man febrilsk sidder i en abstinens-rus og opdaterer siden konstant. Det kan også være et færdigt, afsluttet produkt,“ skriver Lars K. Jensen i en hyldest til e-avisen

Facebook og Google slår os ikke ihjel

Det er spild af kræfter at skælde ud på Facebook og Google. Det er ikke tech-giganterne, der tager livet af medierne. For at overleve skal vi fokusere på at udvikle nye medieprodukter, skriver Anders Schäffner

Færre klik, flere abonnenter

Medierne er besat af klik, fordi mange tror, at klik viser, hvad brugerne kan lide. Men hvis medierne for alvor vil gå op i, hvad brugerne vil have, skal de gøre dem til abonnenter og droppe klikmanien, skriver Lars K. Jensen

Manifest for medie-chatbots

En chatbot skal oplyse læseren og ikke bare høste klik. En chatbot skal hjælpe og lytte, og den skal oftest ikke tale, før den bliver spurgt. Her er fem love for medier, der prøver kræfter med chatbots

Revolutionen er slut. Hvad nu?

I dag blev den danske udgave af den årlige Reuters-rapport om digitale nyheder præsenteret. Det blev til en snak om troværdighed, journalistik og klik – men rapporten viser også, at det er slut med, at medierne kan ride med på den teknologiske revolution, for den er slut. Hvad gør vi så?

Ekspert: Elektronista bryder fortsat loven

Elektronista.dk overtræder loven om skjult reklame i både sponsorartikler, på forsiden, på Facebook og Youtube, vurderer mediejurist. "Selvom jeg ikke er enig, så retter vi. Vi er i fuld gang med at opdatere vores bagkatalog og vores Facebook. Lad os få det ud af verden," siger redaktør Christiane Vejlø (Opdateret kl. 16.35: Interview med Christiane Vejlø tilføjet)

”Det er umuligt at være uafhængigt medie uden en eller anden form for mediestøtte”

Netmediet Atlas har mistet næsten en halv million kroner, da Medienævnet i start april trak en fjerdedel af innovationsstøtten tilbage. Men 250.000 kroner, som Atlas har indsamlet på nettet, redder mediet. Redaktøren mener, reglerne er for bureaukratiske og håber stadig at få støtten

Sider

Subscribe to RSS - Webmedier

Seneste jobopslag

Kommunikationsmedarbejder med mangeartede opgaver

Rudersdal Kommune
Ansøgningsfrist: 02.01

PR og Corporate Communication Manager til Systematic

Systematic
Ansøgningsfrist: 26.12

Magisterbladet søger digital og dagsordensættende journalist

Dansk Magisterforening
Ansøgningsfrist: 09.01

Visionær digital redaktør til Ballerup Kommune

Ballerup Kommune
Ansøgningsfrist: 13.01

Kommunikationschef

Gribskov Kommune
Ansøgningsfrist: 13.01

Journalist til digitalt fagmedie i vækst

Kristeligt Dagblad
Ansøgningsfrist: 04.01

Reporter til DR Nyheder på Messenger

DR
Ansøgningsfrist: 07.01

Digital Storyteller

Dansk Flygtningehjælp
Ansøgningsfrist: 17.12

Kommunikationsmedarbejder/ journalist til Danske Erhvervsakademier

Danske Erhvervsakademier
Ansøgningsfrist: 20.01

Ugeskrift for Læger søger erfaren og ambitiøs journalist

Lægeforeningen
Ansøgningsfrist: 07.01

Bliv pressekonsulent på Københavns Professionshøjskole

Københavns Professionshøjskole
Ansøgningsfrist: 21.12

Initiativrig presserådgiver til Ejendomsforeningen Danmark

Ejendomsforeningen Danmark
Ansøgningsfrist: 06.01

Områdechef for Forskning og Viden på Danmarks Medie- og Journalisthøjskole

Danmarks Medie- og Journalisthøjskole (DMJX)
Ansøgningsfrist: 02.01

SoMe-stærk kommunikatør med talent for video

ARKIL HOLDING A/S
Ansøgningsfrist: 02.01

Fordelingsansvarlig til Dansk Journalistforbund

Dansk Journalistforbund
Ansøgningsfrist: 10.01

Content specialist

Zoologisk Have København
Ansøgningsfrist: 13.01

Bladredaktør søges til barselsvikariat

Astma-Allergi Danmark
Ansøgningsfrist: 02.01

Samvirke søger Danmarks bedste madredaktør

COOP
Ansøgningsfrist: 28.12