”Værtslandet har ikke været så tydelig i de andre plakater,” siger Peder Stougaard fra Dansk Plakatmuseum om den russiske VM-plakat, der forestiller en sovjetisk målmand, som deltog ved fire verdensmesterskaber
Både The New Yorker, The Economist og Der Spiegel har en tegnet Donald Trump med Ku Klux Klan-referencer på forsiden af deres nye eller kommende udgaver. ”Jeg kan godt lide magasiner, der giver deres mening om nyhederne til kende,” siger manden bag sitet Coverjunkie.com
Traditionelt, nationalistisk og gammeldags. Det er nogle af de ord, danskerne i en undersøgelse forbinder med FDF’s logo. ”Jeg kan godt se, at nogen kan få de associationer, når man kigger på FDF-logoet med skjoldet og Dannebrog,” siger FDF’s grafiker. Han drømmer om et mere let udtryk
Trump, anoreksi, altertavler og bladtegneres pan-europæiske selvportræt efter Brexit var ingredienserne, da Berlingske, JydskeVestkysten, Kristeligt Dagblad og Politiken blev hædret med guld for deres design ved Årets Avisside 2016. Se vinderne her
Enhedslisten har i denne uge præsenteret partiets nye logo. Ifølge partiet skal det grafiske udtryk favne mere bredt, og det er på sin vis lykkedes, mener Journalistens grafiske anmelder Ole Munk. Han kalder det nye udtryk for mindre rebelsk og mere upersonligt
The New Yorkers brug af illustrationer og augmented reality er to af de ting, Katinka Bukh fra Zetland har været inspireret af i 2016. »Alt i alt er det bare virkelig et medie, man skal holde øje med. Samspillet mellem deres elegante redesign og deres innovation er helt fantastisk,« siger hun
Efter 30 år som lektor i grafisk design stopper Niels Bøje Ziegler på DMJX. Hans faggruppe bør blive bedre til at forklare den forskel, de kan gøre, mener han: »I dag kan alle jo sætte layout op på en computer. Derfor skal vi som designere kunne skabe merværdi for læserne og annoncørerne«
Politiken og Information var blandt guldvinderne, da SNDS uddelte priser for design af aviser og magasiner i Skandinavien. Se de seks guldvindere, og læs hvorfor de vandt
For Mette Stormes er det vigtigste ved grafisk design, at det afspejler det, virksomheden står for. »Vi skal ikke sætte vores mærke,« siger hun (Rettelse, 5./10., forkert oplysning om medlemsskab)