Advertorials

Skal det nu også være journalistik?

Flere og flere typer tekster kaldes journalistik og artikler. Også selv om der står kommercielle eller ideologiske interesser bag. Når Jyske Bank TV finansierer, at kendte journalister laver tv. Eller når en fagforening sætter et interview op med politikere – uden kritiske spørgsmål. Journalisten undersøger eksempler på indhold lavet med journalistiske arbejdsredskaber og spørger eksperterne, om det er journalistik  

Betalt indhold er en god forretning - men det udfordrer journalistikken

Annoncørerne pibler frem i medierne, og nogle gange er de ikke mærket som annoncer. ”Journalistikken er belejret af eksterne interessenter,” siger medieforsker. På Christiansborg opfordrer politikere nu kraftigt medierne til selvkontrol – ellers griber de ind, lyder varslet. Få overblik over Journalistens serie om betalt indhold

Sider

Subscribe to RSS - Advertorials

Seneste jobopslag

Studerende til kommunikationsenhed i europæisk topklasse

Lægemiddelstyrelsen
Ansøgningsfrist: 29.10

SoMe specialist til Skattestyrelsen

Skattestyrelsen
Ansøgningsfrist: 26.10

Ambitiøs kommunikationschef

Kalundborg Kommune
Ansøgningsfrist: 05.11

Designchef til Zetland

Zetland
Ansøgningsfrist: 10.11

Netavisen Pio søger skarp politisk journalist

Netavisen Pio
Ansøgningsfrist: 29.10

Assisterende perspektivredaktør til Børsen

Børsen
Ansøgningsfrist: 29.10

ROBOT STORYTELLERS

Grouleff Communications
Ansøgningsfrist: 25.10

Chefredaktør til Djøfbladet

DJØF
Ansøgningsfrist: 26.10

Skrivende redaktionsleder til FORSKERforum

Dansk Magisterforening
Ansøgningsfrist: 31.10

To studerende søges til Dansk Journalistforbund – DJ Rettighedsmidler

Dansk Journalistforbund
Ansøgningsfrist: 29.10

Adjunkt til TV- og Medietilrettelæggelse på DMJX

Danmarks Medie- og Journalisthøjskole (DMJX)
Ansøgningsfrist: 29.10

Nye undervisere og udviklere til Center for Journalistik på SDU

SDU - Syddansk Universitet
Ansøgningsfrist: 31.10