To glade produkt-og salgschefer fik 11 minutters gratis reklame i "Go morgen Danmark". »Pinligt« konkluderer seernes redaktør hos TV 2.
Den 7. og 8. december var to salgschefer i morgen-tv for at fortælle om årets julegavehits – hjulpet godt på vej af fuldstændig ukritiske værter. Det skriver seernes redaktør Lars Bennike.
Salgsturneen startede, da produktchef Martin Wendrich kom i studiet for at fortælle om gode gulegaver fra hans firma "Toys 'R' Us" og "Fætter BR".
»I er toptunede, og du er også klar til at markedsføre nogle af jeres produkter her«, sagde Go' morgen-værten Katrine Hertz Mortensen til Martin Wendrich, som herefter fremviste hamster, pingviner og elguitarer.
Dagen efter troppede salgschef Simon Frølich fra Elgiganten op. Han kunne udbrede sig om
»en række mindre køkkenmaskiner, som kan købes i netop Elgiganten samt på nettet og hos forhandlere som "Imerco, Magasin og Merlin", som det for god ordens skyld hed i en undertekst,« skriver Lars Bennike. Ud fra hver enkelt vare, var der også opsat skilte.
Fremvisningen af en anden maskine fik Peter Tanev til at udbryde: »Jeg elsker det her.«
Hvor efter Mikkel Beha Erichsen, sluttede af med ordene »Simon, du er en glimrende sælge(…)Tak fordi du kom, og gav os en lille fremvisning af årets køkkenmaskine-hits.«
Lars Bennike langer hårdt ud efter indslagene:
»Efter min opfattelse er det kritisabelt, at TV 2 på denne måde stiller sendetid til rådighed for to virksomheder«. Han mener mest af alt, at indslagene mindede om et "homeparty".
»For TV 2 er der efter min mening tale om en pinlig sag. For de to firmaer var der tale om 11 minutters gratis reklame,« slutter Lars Bennike.
Se índslagene her og her
Det er ikke mere end halvanden uge siden, at Go Morgen Danmark sidst blev kritiseret – for at være ukritiske. Tv-værten Andrea Elisabeth Rudolphs skulle tilsyneladende i studet for at lave om et turbulent år, men endte med at fortælle lystigt om sine egne cremeprodukter.
1 Kommentar
Du skal være logget ind med dit DJ-login for at kunne kommentere på artiklen.
I min tid som aktiv journalist kaldte vi den slags for luderjournalistik.