Ekstra Bladet afviser at sponsorere landsholdet

Bookmakere placerer Ekstra Bladet i top, når det gælder landsholdets nye sponsorer. Men Ekstra Bladet afviser blankt at være interesserede i at få titlen på trøjerne.

Bookmakere placerer Ekstra Bladet i top, når det gælder landsholdets nye sponsorer. Men Ekstra Bladet afviser blankt at være interesserede i at få titlen på trøjerne.

Når der er valg, har bookmakerne fra tid til anden vist sig at opdage tendenser, kommentatorerne har overset. Nu har de skudt jagten i gang på det danske fodboldlandsholds nye sponsorer.

DBU afslørede i går, at herrelandsholdets nuværende sponsorer opsiger kontrakten efter næste års EM. Nu kan man spille på, hvem der mon bliver ny sponsor. Og Ekstra Bladet er et af de bud, der er udvalgt hos bookmakerne BET24.

Her giver det 50 gange pengene igen at spille på avisen, skriver Ekstrabladet.dk.

Men Ekstra Bladets ledelse fraråder danskerne at satse penge på, at Ekstra Bladet frem over vil pryde de danske fodboldtrøjer.

»Hvis vil følte, at vi fik noget ud af det, så ville vi overveje det. Men når dét er sagt, så overvejer vi ikke et sponsorat,« siger marketingdirektør Thomas Rydberg.

Han mener ikke, det kan betale sig for Ekstra Bladet.

»Landsholdet har et stort marked, også i udlandet. Det er ikke relevant for os. Arla har brugt sponsoratet til promoveringen af nye produkter, både i ind og udland. Vi har et brand som folk kender, og vi gør os ikke så meget i at lave nye produkter,« fortsætter han.

Der er dog også en række virksomheder over Ekstra Bladet i BET24's oversigt. Favoritten er Carlsberg. 

0 Kommentarer