Ejeren af Wired og Vogue skærer ned – og lancerer nyt

Det glittede magasinforlag Condé Nast, som blandt andet udgiver Vogue, Wired, Vanity Fair og W, trimmer nu organisationen mærkbart. Selv blomsterbudgettet står for skud. Men samtidig afsløres to nye magasiner i dag.

Det glittede magasinforlag Condé Nast, som blandt andet udgiver Vogue, Wired, Vanity Fair og W, trimmer nu organisationen mærkbart. Selv blomsterbudgettet står for skud. Men samtidig afsløres to nye magasiner i dag.

Når modeverdenens mest elskede modemagasin må skære ned på indkøb af overdådige blomsterbuketter, er det noget, der bemærkes.

Derfor nævnes det da også som noget af det første i dagens artikel i the Guardian om de nye besparelser, som nu rammer Condé Nast Publications.

Magasingiganten, der blandt andet udgiver Vogue og the New Yorker, har i øvrigt ikke kun måttet skære ned på indkøb af gladiolus og liljer. Tillige er koncernens såkaldte "entertainment budget" blevet trimmet. Og samtidig har de ansatte fået besked på, at de skal være mådeholdne, når de skal afsted på "oversøiske rejser".

Siden november sidste år har i alt 43 medarbejdere forladt forlaget, og det er usikkert, hvad der videre sker i 2009.

I dag lancerer koncernen dog to nye magasiner i Storbritannien. Det drejer sig om modemagasinet Love og den engelske udgave af Wired – Wired UK.

0 Kommentarer